نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 16:52

احیای یکصد واحد صنعتی و معدنی در همدان/ ایجاد یک‌هزار شغل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از احیای یکصد واحد صنعتی و معدنی در استان خبر داد و گفت: ایجاد یک‌هزار شغل ارمغان احیای واحدهای تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد شانیان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به احیای ۵۰ واحد صنعتی در سال گذشته و ۳۰ واحد صنعتی در سال جاری اظهار کرد: ۱۰  واحد معدنی در سال قبل و ۹ واحد معدنی تاکنون احیا شده است.

وی با بیان اینکه این آمار نشان از حرکت رو به جلو و توسعه اقتصادی استان دارد افزود: با وجود احیای واحدهای راکد و تعطیل در سال گذشته ۶۵۰ شغل و در سال جاری، ۳۷۰ شغل ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: در راستای احیای واحدهای تعطیل استراتژیک‌های متفاوتی به کار بستیم از جمله جذب سرمایه‌گذار جدید و بازگرداندن خط از کارافتاده به تولید.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان امسال متعهد است ۴۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگردد تصریح کرد: تا پایان سال این رقم محقق خواهد شد.

شانیان خاطرنشان کرد: ۱۸ دستگاه مستقیما با پویایی اقتصادی استان مرتبط هستند و وفاق و همدلی خوبی در این حوزه پیش آمده است.

وی با اشاره به اینکه همدان باید به عنوان یک مامن خوب در راستای سرمایه‌گذاری در غرب کشور شناخته شود ادامه داد: سال آینده پنج پروژه کلان در حوزه صنایع اجرا می‌شود که جزو صنایع پیشران خواهند بود.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: ۲۱ واحد تولیدی در استان در تملک بانک‌ها قرار دارد که پنج مورد از این تعداد در حال فعالیت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه با تلاش‌های مستمر سرمایه گذار کارخانه کیوان باز هم خلف کرده است گفت: مشکلات این واحد تولیدی در دستگاه قضا پیگیر می‌شود و امیدواریم در اسرع وقت حل شود همچنین به محض خلع ید سرمایه‌گذار آمادگی داریم این واحد را ظرف ۲۴ ساعت به چرخه تولید بازگردانیم.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 963400

مهمترین اخبار ایران و جهان: