نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 16:42

حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده در پاسخ سؤالی درباره تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: این حکم قانونی همچنان به قوت خود باقی است و دستگاه‌های اجرایی و اداری سال ۱۴۰۲ هم به تبدیل وضعیت ایثارگران باقیمانده خود مکلف هستند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار ایثارگر مشمول در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند که نام و مشخصات ۶۰ هزار از این تعداد در سامانه سازمان امور اداری استخدامی ثبت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه‌هایی که تاکنون کمتر به این حکم قانونی عمل کرده‌اند هشدار داد و گفت: این حکم قانون منتفی نمی‌شود مگر آنکه دایره شمولش تغییر یابد و بر همین اساس بی‌اعتنایی دستگاه‌ها در نهادهای نظارتی و مجلس قابل پیگیری و رسیدگی است.

بر اساس بند (و) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور دستگاه‌های اجرایی و اداری مشمول موظف شده‌اند ایثارگران خود را به رسمی، تبدیل وضعیت کنند.

رؤسای سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه هم در تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۱ با صدور و ابلاغ دستورالعملی، مدیران همه دستگاه‌های مشمول اجرایی و اداری را به رعایت کامل حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران مکلف کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013244

مهمترین اخبار ایران و جهان: