نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 17:39

ضرورت ساماندهی «جمعه مسجد» و محوطه «بقعه شیخ صفی الدین» اردبیل

اردبیل- فرماندار اردبیل گفت: جمعه مسجد میراث گران‌بهایی است که برای حفظ این اثر باستانی ملی و ایجاد صحن فرهنگی آن اقدامات مناسبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد: جمعه مسجد میراث گران‌بهایی است که برای حفظ این اثر باستانی ملی و ایجاد صحن فرهنگی آن اقدامات مناسبی انجام شود.

وی افزود: بعد از ساماندهی کامل این مجموعه و اقدامات امنیتی از جمله نصب دوربین‌های مداربسته، سامانه بلیط فروشی برای بازدیدکنندگان راه اندازی شده و بخش‌های مختلف آن در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اردبیل معرفی آثار تاریخی و گردشگری اردبیل را ضروری دانست و گفت: باید سوغات شهرستان هم از جمله حلوای سیاه و عسل هم درقالب این رویداد به صورت ویژه معرفی شود و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی وتاریخی شهرستان هم در اولویت باشد.

اعتماد اعجازی از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره آموزشی هتلداران در اردبیل خبر داد و گفت: در این زمینه تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی وحرفه ای استان امضا می‌شود تا دوره‌های آموزشی برای هتل‌داران با هدف خدمات‌دهی استاندارد به گردشگران برگزار شود.

وی خواستار تکمیل زیرساخت‌های بخش هیر و سردابه باتوجه به گردشگر بودن این مناطق شد و افزود: نیاز است در این زمینه ساماندهی جاده ورودی سردابه و توسعه طرح هادی در این منطقه و توسعه پارکینک و مراکز خدماتی در هیر و اهتمام ویژه به منطقه دربند هیر و نئور مبنای کار قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983044

مهمترین اخبار ایران و جهان: