نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 14:12

نظرسنجی| صهیونیست‌ها از وقوع جنگ داخلی واهمه دارند

نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که شکاف میان ساکنان اراضی اشغالی تشدید شده و یک سوم صهیونیست‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتیجه یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی توسط مؤسسه صهیونیستی «دموکراتیک» نشان می‌دهد که یک سوم ساکنان اراضی اشغالی نگران وقوع جنگ داخلی هستند و از آن می‌هراسند.

بنابر گزارش جمعه‌‌شب شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، نتایج نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد با آنکه ۵۵ درصد ساکنان اراضی اشغالی بر این باورند که احتمال وقوع جنگ داخلی پایین است اما حدود یک سوم ساکنان همچنان پیش‌بینی می‌کنند که در اراضی اشغالی جنگ داخلی به وقوع خواهد پیوست.

طبق نتایج این نظرسنجی، احتمال شدت تنش میان افراد «متدین» و «سکولار» بالا رفته و به ۱۸ درصد رسیده است در حالی که اکتبر سال ۲۰۲۲ شدت تنش بین آنها تنها ۶ درصد بود.

در رابطه با اصلاح نظام قضایی در اراضی اشغالی، ۴۳ ساکنان بر این باورند که این اصلاحات خوب نیست و در مقابل، ۳۱ اعتقاد دارند که باید در نظام قضایی اصلاحات صورت بگیرد و این تغییرات خوب است.

مؤسسه‌ای که این نظرسنجی را انجام داده، می‌گوید داده‌ها شکاف عمیقی را در افکار عمومی نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که شرکت‌کنندگان در اعتراضات از افرادی که در آن شرکت نکرده‌اند از نظر موقعیت مکانی، پیشینه اجتماعی و جمعیتی متفاوت هستند.

طبق گزارش این مؤسسه، چنین وضعیتی و اختلافات درهم‌تنیده در فلسطین اشغالی، خطر بزرگی برای ثبات به شمار می‌آید.

این نظرسنجی پس از آن صورت گرفته است که اراضی اشغالی در هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات ده‌ها هزار نفری در بخش‌های مختلف بود. ده‌ها هزار صهیونیست در اعتراض به عملکرد کابینه در تظاهرات اخیر به خیابان‌های تل‌آویو، حیفا و قدس اشغالی آمده بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018488

مهمترین اخبار ایران و جهان: