نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 20:06

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در استان مرکزی

اراک- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت:اجرای فاز دوم تب برفکی شروع شده و ۹۰۰ هزار رأس دام و سبک و سنگین واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جان محمدی در خصوص اجرای فاز دوم تب برفکی اظهار داشت: زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین در استان از ۵ بهمن‌ماه تا پایان سال به اجرا درخواهد آمد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: به‌منظور اجرای کامل فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی اکیپ‌های عملیاتی کرده که پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰۰ هزار رأس دام سبک طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه داشت که صرفاً نمی‌توان به‌صورت صد درصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضدعفونی توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

جان محمدی خاطر نشان کرد: به دامداران توصیه می‌کنیم در زمان اجرای عملیات مایه‌کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل‌وانتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998188

مهمترین اخبار ایران و جهان: