نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 12:17

شیلات ظرفیت نهفته رونق اقتصاد و تولید در اردبیل است

اردبیل - مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های پنهان و نهفته فوق العاده ای در استان در حوزه شیلات برای رونق اقتصاد و شکوفایی تولید وجود دارد که شنایی این ظرفیت ها در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش صبح یکشنبه در بازدید از پروژه های در دست اجرای شیلاتی در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: استان اردبیل از جمله استان های مستعد کشور در زمینه تولید ماهی و آبزیان زینتی است.

وی خاطرنشان کرد: پروش آبزیان با توجه به وجود ظرفیت های بالا در سطح استان اردبیل علاوه بر اشتغال زایی می تواند بازده خوب اقتصادی نیز ایجاد کند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: در استان اردبیل ظرفیت های نهفته‌ای برای فعالیت های شیلاتی و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش وجود دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از وجود چنین ظرفیتی گام‌های نویی در عرصه تولید و صادرات محصولات شیلاتی بردارند.

اله‌بخش گفت: در شرایط موجود اقتصادی کشور و نیاز مبرم به اشتغالزایی و ارزآوری، گسترش کسب و کارهایی چون پرورش ماهیان زینتی داریم.

وی افزود: پرورش زالو و جلبک و صادرات آن می‌تواند بازار مناسبی ایجاد کرده و زمینه را برای ایجاد درآمد و رونق اقتصادی فراهم آورد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل هر نوع حمایت در راستای رفع موانع تولیدکنندگان در شرایط مهم امروز جامعه را گام مهمی در شکست برنامه‌های دشمنان کشور دانست و تصریح کرد: هرگونه تولید داخلی قدمی روبه جلو برای تحقق شعار سال است و دراین زمینه آبزی پروران استان با توجه به جایگاه مهم آنان در فعالیت‌های شیلاتی استان نقش مهم و ارزنده ای دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990200

مهمترین اخبار ایران و جهان: