نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 19:18

۱۴ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در شهرک‌های صنعتی کشور تولید می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده بین وزارت نیرو و وزارت صمت ۱۴ هزار مگاوات انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تولید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی رسولیان امروز در همایش ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، با اشاره به مشارکت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای تولید انرژی اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده بین وزارت نیرو و وزارت صمت 14 هزار مگاوات انرژی و برق تجدیدپذیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا بنا شده که سازمان انرژی‌ها تجدیدپذیر وزارت نیرو بر روی 5 هزار هکتار از سقف سوله‌های صنعتی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پنل خورشیدی نصب کند. ضمن اینکه مجوز استقرار نیروگاه‌های برق کوچک‌مقیاس را هم در شهرک‌های صنعتی صادر می‌کنیم و با این 2 محور می‌توانیم حتی از رقم پیش‌بینی‌شده هم برق بیشتری تولید کنیم.

رسولیان ادامه داد: برای استقرار نیروگاه‌های برق تجدپذیر اعم از نیروگاه‌های برق خورشیدی و بادی 92 شهرک صنعتی در کشور شناسایی کردیم که اراضی مازاد آنها در اختیار اجرای تفاهم‌نامه یادشده و تولید برق تجدیدپذیر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه تولید انرژی در شهرک‌های صنعتی یک معامله بردبرد است، گفت: در تابستان‌ها مشاهده می‌کنیم که با توجه به فشاری که به شبکه برق کشور وارد می‌شود، بسیاری از واحدهای صنعتی مجبور می‌شوند، شیفت‌های کاری را تعطیل کرده و یا برخی بخش‌های خود را از مدار تولید خارج کنند.

رسولیان افزود: بنابراین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصمیم گرفته تا با همکاری سازمان انرژی‌ها تجدیدپذیر شهرک‌های صنعتی را در حوزه تولید و تأمین برق واحدهای تولیدی خودکفا کند و باید شرایطی را ایجاد کنیم که شرکت‌های صنعتی ما نیازی به شبکه عمومی برق کشور نداشته باشند و در این زمینه نیاز خود به برق را به صورت مستقل تأمین کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگر اهمیت ایجاد نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر در شهرک‌های صنعتی هم ناظر به مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا است و باید طوری عمل کنیم که در آینده دولت بتواند با خیال راحت نیروگاه‌های برق آلاینده را از مدار خارج کند و آنها را مورد تعمیر اساسی و به‌روزرسانی قرار دهد.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 953100

مهمترین اخبار ایران و جهان: