نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 10:20

جان‌فدا| سردار سلیمانی محصول مکتب ولایت‌فقیه و امامین انقلاب بود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است:‌ سردار سلیمانی محصول مکتب ولایت‌فقیه و امامین انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان آمده است: ۱۳ دی‌ماه در صفحات تقویم ایران اسلامی به‌عنوان روزی ماندگار به ثبت رسیده است که بیانگر سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده‌ای بی‌نظیر، شجاع و فداکاری است که بیش از چهار دهه عمر بابرکت خود را در دفاع از عزت، اقتدار و امنیت ملت بزرگ ایران، مظلومان جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی و محور مقاومت صرف و سرانجام در راه اعتلای اسلام، قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) جان خویش را به پیشگاه حضرت حق و به تأسی از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فدا کرد.

در ادامه می‌خوانیم: حاج قاسم سلیمانی نماد مجاهدت در راه خدا و مبارز با ظلم و استعمار بود که سردمداران استکبار و پیروان آن‌ها تصور می‌کردند که با اقدام وقیح خویش، مسیر حق‌طلبی و مبارزه با ظالمان متوقف یا کند خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: به کوری چشم آنان، عزم حق‌جویان در قطع دست شیاطین محکم‌تر شد. با شهادت سردار سلیمانی، نور فروزان اندیشه متعالی آنان روز به روز تابنده‌تر شد و گسترش بیشتری پیدا کرد و ضمن بیدار کردن جان‌های خفته، به منزوی شدن هر چه بیشتر تفکر تجاوزگر آمریکایی منجر شد و شکوه مراسم تشییع آن عزیز در عراق و ایران صحنه‌های به‌یادماندنی ایجاد کرد.

در بخش دیگری آمده است: سپهبد شهید قاسم سلیمانی محصول مکتب ولایت‌فقیه و امامین انقلاب بود و بی‌تردید مکتبی که حاج قاسم سلیمانی را در دامان خود پرورانید، سلیمانی‌های دیگری را نیز همچون آن شهید پرورش داده و پشتوانه امت اسلامی برای غلبه بر نظام سلطه و استکبار قرار داده است.

در ادامه می‌خوانیم: این حقیقتی انکارناپذیر است که دشمن به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و توطئه‌چینی‌های فریبنده هرگز نخواهد توانست مشعل پرفروغ حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را خاموش سازد.

در ادامه آمده است: بی‌شک سپاه اسلام با استمداد از خداوند قادر متعال و در سایه هدایت‌های حکیمانه، ولی امر مسلمین جهان همچنان پرخروش، بالنده و مقتدر، اولویت اصلی خود را فتح و آزادی قدس شریف و رهایی ملت فلسطین و تحکیم امنیت منطقه با اخراج امریکا و دفع غده سرطانی اسرائیل قرار داده است.

در بخش دیگری تصریح شده است: شهید سلیمانی حقیقت جاری و جوشان در جامعه استکبارستیزی است و به فضل الهی با برافراشته ماندن پرچم مکتب او، جبهه مقاومت در تداوم پیروزی‌های راهبردی خود در منطقه با الهام از این مکتب متعالی و عزت‌آفرین، اخراج آمریکا و پایان نامشروع و پلید شیطان بزرگ در منطقه غرب آسیا را رقم زده و نویدبخش قطع رگ حیات ننگین رژیم کودک کش صهیونیستی در منطقه خواهد شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدش، با شهدا، امام شهدا و ملت شریف ایران اسلامی تجدید عهد کرده و اعلام می‌کند، آماده است تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای از کیان نظام مقدس اسلامی با قدرت محافظت کرده و راه پر رهرو شهدا به‌ویژه شهدای مقاومت را ادامه دهد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 954100

مهمترین اخبار ایران و جهان: