نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 11:21

نقش وکیل کمک به کشف حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: نقش وکیل، کمک به کشف حق و حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در نشست مشترک با رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان، بر لزوم اعتمادآفرینی میان قضات و وکلاء در جهت اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: جایگاه و شأن نهاد وکالت از دیدگاه مردم و عملکرد وکیل در فرآیند دادرسی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حرمت، شأن و جایگاه وکلا همواره مورد تاکید دستگاه قضایی استان بوده و باید با ایجاد اعتماد و احترام متقابل میان قضات و وکلا سعی شود تا فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نقش وکیل، کمک به کشف حق و حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: یکی از محورهای سند تحول و تعالی قضایی، مقوله اتقان آراست و در این خصوص نقش عملکرد وکیل در کنار قاضی برای صدور آرای متقن و دقیق بسیار راهگشاست .

وی تصریح کرد: صدور آرای مستدل، مستند و متقن در دستگاه قضایی سبب می شود تا احقاق حق و ابطال باطل صورت گیرد و خروجی این مهم، اعتمادسازی و ایجاد رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی و نهاد وکالت است..

همچنین، در این نشست رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلاء و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود در خصوص مسایل مختلف مربوط به وکالت در استان است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1002088

مهمترین اخبار ایران و جهان: