نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 02:40

تأکید رئیس جمهور موریتانی بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم

رئیس جمهور موریتانی در دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم بر توسعه مناسبات دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نواکشوت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سفری رسمی و در رأس هیأتی سیاسی در نواکشوت حضور دارد، با «محمد ولد غزوانی» رئیس جمهور موریتانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار در خصوص توسعه روابط دو‌جانبه، حوزه‌های مختلف روابط به ویژه بخش‌های فناوری ‌، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با رئیس جمهور موریتانی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار از ابتکار عمل و تلاش‌های رئیس جمهور موریتانی برای برقراری صلح، ثبات و مبارزه با تروریسم در منطقه صحرای آفریقا قدردانی کرده و سلام رئیس جمهور اسلامی ایران را به رئیس جمهور موریتانی ابلاغ کرد.

بررسی مسائل مهم منطقه‌ای از جمله حمایت از مردم و آرمان فلسطین و توسعه روابط بین کشورهای اسلامی و برگزاری نشست وزرای امور خارجه در نواکشوت در اسفند ماه سالجاری از دیگر محورهای مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

محمد ولد غزوانی رئیس جمهور موریتانی نیز با ابلاغ سلام گرم خود به آیت‌الله رئیسی، روابط ایران و موریتانی را تاریخی و متین خواند. 

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی‌ایران در مبارزه با تروریسم و با تأکید بر دستاوردهای صنعتی و علمی و فناوری در ایران، توسعه مناسبات دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011688

مهمترین اخبار ایران و جهان: