نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 18:35

آموزش سواد رسانه با توان بیشتری سرعت بگیرد

فرمانده سپاه زرندیه گفت: آموزش سواد رسانه و سواد بهره گیری از فضای مجازی باتوجه به وضعیت جاری در سطح کشور باید با توان بیشتری سرعت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرندیه، محسن صادقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی و هفته بصیرت ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) گفت: تدبیر امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در سال 1358 و تاکید ایشان بر محو بی‌سوادی در سطح جامعه برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی ما بود که بحمدالله امروز با مقایسه آمارها و شاخص‌های بی‌سوادی، دستاوردهای عظیمی توسط نهضت سواد آموزی به دست آمده است.

وی با اشاره به ضرورت تغییر در مدل سواد آموزی با توجه به شرایط جامعه امروزی افزود: در جامعه امروزی به توجه به دسترسی سریع به اطلاعات و فضای مجازی  باید در زمینه آموزش سواد رسانه و سوادفضای مجازی اقدامات جدی صورت گیرد، چراکه ما در جامعه افرادی را داریم که از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند هستند و یا نخبگانی هم گاها داریم که نسبت به مسائل روز جامعه خود بی تفاوت هستند و یا قدرت تحلیل درست و دقیق مسائل را ندارند.

وی ادامه داد: در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی بسیج همگانی و وجود روحیه جهادی در امر سواد آموزی دستاوردهای موثری در جامعه است و اینک نیز باید با بهره گیری از ابزارها و امکانات موجود در زمینه افزایش سواد رسانه جامعه اقدام شود.

صادقی در ادامه با گرامیداشت یوم الله 9 دی ماه و هفته بصیرت با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به آحاد جامعه تصریح کرد: هر برهه از زمان، روش‌های بصیرت آفرینی و آگاهی بخشی متفاوت است برای مثال حضرت فاطمه زهرا(س) که در ایام شهادت ایشان هستیم منزل به منزل و چهره به چهره آگاهی بخشی می‌کردند  و مسیر را نشان می‌دادند، اکنون نیز مسیر سعادت همین مسیر ائمه اطهار و اهل بیت (ع) است.

محسن صادقی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران اسلامی در برهه‌های مختلف با حضور خود در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، فتنه‌ها را خاموش و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 941144

مهمترین اخبار ایران و جهان: