نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 19:14

۱۰۶ هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت پوشش سامانه نوین آبیاری است

اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بالغ بر ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد استان اردبیل تحت پوشش سامانه نوین آبیاری است.

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کل تولیدات باغی اردبیل به بیش از ۳۶۶ هزار تن در سال می‌رسد که این میزان قبل از انقلاب تنها ۴۵ هزار تن بود.

وی با اشاره به تولید سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات زراعی در اردبیل خاطرنشان کرد: این محصولات شامل حبوبات، غلات، دانه‌های روغنی و علوفه‌ای و … است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید محصولات شیلاتی در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: ۳۴۵ هزار تن محصولات شیلاتی در اردبیل تولید می‌شود که با تقویت حوزه شیلات می‌توانیم این رقم را در سال‌های آینده بهبود بخشیم.

تقی زاده با اشاره به استعداد و ظرفیت‌های اردبیل در تولید گیاهان دارویی تصریح کرد: در حال حاضر قریب به یک هزار تن تولید گیاهان دارویی در اردبیل را شاهدیم.

وی فعالیت گلخانه‌های صیفی‌جات، قارچ و گیاهان زینتی را از شمال تا جنوب استان مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۱۳۰ هزار هکتار گلخانه در استان اردبیل فعال و در مدار تولید انواع محصولات قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان تولیدات گلخانه‌ای در اردبیل را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۲.۳۷ درصد ضریب مکانیزاسیون واقعی کاشت در اردبیل است که این رقم در قبل از انقلاب تنها ۴۵ صدم درصد بود.

تقی زاده به احداث و بهسازی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال‌های آبی در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی اردبیل سامانه نوین آبیاری اجرا می‌شود.

وی احداث شبکه‌های فرعی آبیاری به میزان ۳۲ هزار هکتار و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی را ۲۲ هزار هکتار در اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۳۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل با اشتغالزایی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صدور ۱۷ هزار هکتار اسناد کشاورزی در اردبیل خبر داد و گفت: ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و ۲۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی تثبیت مالکیت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999900

مهمترین اخبار ایران و جهان: