نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 17:27

وقتی تکدی‌گری آبستن آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: خیلی از متکدیان در ظاهر متکدی هستند اما در اصل بسیاری از آن‌ها عاملین سرقت یا دلال مسائلی مثل اعتیاد و امثالهم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، علی‌اصغر شکرایی در جلسه ساماندهی امور متکدیان در دهدشت اظهار کرد: متکدیان علاوه بر جلوه نازیبای برای شهر، روح و روان و موقعیت اجتماعی شهر را تهدید می‌کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه با بیان این که اکثر متکدیان به دلیل فقر مالی و فرهنگی به این کار روی می‌آورند گفت: برخی افراد هم نیازمند نیستند و به سمت این کار می‌روند.

وی افزود: خیلی از متکدیان در ظاهر متکدی هستند اما در اصل بسیاری از آن‌ها عاملین سرقت یا دلال مسائلی مثل اعتیاد و امثالهم هستند.

شکرایی بیان کرد: برخی متکدیان غیربومی و به صورت دسته جمعی وارد شهرستان می‌شوند و فرد دلال در فصل‌های مختلف آن‌ها را عوض می‌کند.

وی از جمع‌آوری ۲۱ متکدی در شهرستان خبر داد و با بیان این که هشت نفر غیربومی و مابقی بومی بودند گفت: بومی‌هایی که تحت حمایت کمیته نبودند تشکیل پرونده و کمک مالی انجام دادیم.

شکرایی افزود: شهرداری باید متکدیان غیربومی را به خارج از استان انتقال دهد.

وی با بیان این که ۱۳ کودک‌کار در شهرستان وجود دارد گفت: ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها، ۱۳ بسته آموزشی در اویل مهرماه برای آن‌ها تهیه کردیم و حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 961200

مهمترین اخبار ایران و جهان: