نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 18:53

وضعیت کرونا در نیشابور زرد شد

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز موج هشتم کرونا و تغییر رنگ کرونایی نیشابور از آبی به زرد خبر داد.

هادی حسین‌زاده درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: با افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی بیماران مشکوک به کرونا در ۲ هفته اخیر، زنگ هشدار کرونا در نیشابور به صدا درآمد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: از علت‌های اصلی شیوع دوباره ویروس کرونا و وقوع پیک هشتم، کاهش تدریجی ایمنی‌زایی واکسن‌های تزریق شده، عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک است.

در همین رابطه رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت نیشابور با بیان اینکه در سویه جدید شدت بیماری کمتر است ولی سرایت‌‌پذیری آن ۲ تا ۵ برابر بیشتر از موارد قبلی است، تاکید کرد:  ابتلا به سویه جدید کرونا در مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای بیماران قلبی و عروقی، کلیوی، آسم، دیابت و افراد دارای پیوند عضو هشداردهنده است و این افراد باید با حساسیت بیشتری در مقابل این سویه از خود مراقبت کنند.

حسین نوروزی‌نژاد گفت: مهم ترین عامل بازدارنده در برابر سویه جدید کرونا، تزریق واکسن است و کودکان بالای پنج سال باید دو دز واکسن را دریافت و افراد بالای ۱۸ سال هم که  دو دز واکسن را زده اند، باید نسبت به تزریق دز سوم و یادآور اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 961388

مهمترین اخبار ایران و جهان: