نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 16:07

طرح کنترل تاخیر ناوگان اتوبوسرانی در استان سمنان اجرا شد

سمنان- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای دومین طرح کنترل تاخیر ناوگان اتوبوسی حمل و نقل عمومی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا طحان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از آغاز دومین طرح ویژه کنترل تأخیر در مبدا و هنگام سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده‌ای استان سمنان خبر داد و بیان کرد: پایانه‌های مسافری استان سمنان میزبان این طرح هستند.

وی ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به مسافران حمل و نقل عمومی استان سمنان را هدف این طرح دانست و تاکید کرد: در این طرح کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری مستقر شده و به صورت نظارت میدانی و کنترل سیستمی، تأخیر ناوگان اتوبوسی را بررسی و با تخلفات احتمالی مطابق مقررات مربوط برخورد قانونی خواهند کرد.

معاون راهداری استان سمنان با بیان اینکه نخستین مرحله این طرح همزمان با تیرماه سال جاری انجام شد، ابراز کرد: از تاریخ دهم لغایت شانزدهم دی ماه نیز برای دومین بار در پایانه‌های عمومی مسافری استان به اجرا درآمده است.

طحان با بیان اینکه طرح ویژه کنترل تأخیر در مبدا و هنگام سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره یک و دو ماده شش ضوابط حمل و نقل مسافر و بند شش منشور حقوق مسافر است و با جدیت پیگیری می‌شود، تاکید داشت: سامانه پلاک خوان و سپهتن برای کنترل زمان سفر از مبدا تا مقصد از مزایای این طرح برای مسافران است.

وی افزود: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به هر استان و مستند سازی تخلفات تأخیرهای غیر معمول هنگام سفر و ارجاع با قید فوریت آن به استان مبدا حرکت از دیگر مزایای طرح یاد شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به صورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی است و انتظار داریم مسافران در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان در مبدا و هنگام سفر مراتب را با این سامانه در میان بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945844

مهمترین اخبار ایران و جهان: