نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 15:09

پرداخت ۶.۵ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی زرندیه

زرندیه- رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زرندیه گفت: از ابتدای امسال ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهرستان پرداخت شد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، زهرا رنجبر ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها گفت: از مجموع اعتبار تخصیص یافته به حوزه مشاغل خانگی شهرستان زرندیه در سال‌جاری، مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جذب شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه افزود: این مبلغ به ۱۳ نفر از هنرمندان فعال واجد شرایط در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از محل مشاغل خانگی بودجه ۱۴۰۱ تأمین و پرداخت شده است.

رنجبر با اشاره به پرداخت این مبلغ تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در ۹ ماهه سال‌جاری تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات، کارگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان توسعه و تجهیز می‌شوند که این مهم در اشتغالزایی و رونق کسب و کارها و حفظ اصالت هنر در استان مؤثر است.

وی ادامه داد: بدون شک فعال شدن بیشتر ظرفیت‌هایی کارگاه‌های صنایع‌دستی با رونق بخشیدن به تولید، نقش مؤثری در افزایش اشتغال پایدار شهرستان زرندیه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947800

مهمترین اخبار ایران و جهان: