نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 14:09

سد چم شیر بدون هیچ مشکلی آبگیری می‌شود

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد چم شیریک سد بسیار مهم و تحول ساز در کشور است و این سد بدون هیچ مشکلی آبگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدزاده ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: همه مطالعات و کارهای مطالعاتی در چند فاز در سد چم شیر انجام شده، دریاچه و بستر آن مورد مطالعات علمی قرار گرفته و وضعیت جدیدی برای این سد رخ نداده است.

وی بیان داشت: این سد هیچ مشکلی ندارد و در حال آبگیری است و در جلسه هیئت دولت چند روز پیش با وزیر نیرو در این خصوص گفتگو شد و سد هیچ مشکلی برای آبگیری ندارد اگر قرار است کسی درباره آن حرف بزند باید وزارت نیرو بگوید که مشکل دارد.

استاندار تصریح کرد: بعضی‌ها می‌خواهند مصالح و منافع کشور و مردم را فدای منافع خودشان کنند.

وی افزود: سد چم شیر در جایی ساخته می‌شود که صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی را داریم و برای پیشرفت در این حوزه نیاز به سهمیه آب داریم.

استاندار تاکید کرد: فاز اول پالایشگاه گچساران را در سفر دوم هیئت دولت خواهیم داشت که ظرفیت در همه فازهای آن ۱۰۵ هزار بشکه در روز است و در فاز اول ۳۵ هزار بشکه خواهد بود در حالی که کل پالایشگاه شیراز ۳۲ هزار بشکه ظرفیت دارد و برای این کارهای بزرگ به آب پایدار نیاز داریم.

وی افزود: سد چم شیر هیچ گونه مشکل علمی ندارد یک کار بزرگ را نظام آغاز کرده و به نتیجه رسیده، ما به غیر از آب به برق آن نیاز داریم و برقی که تولید می‌کند کل هزینه‌های سد را جبران می‌کند.

احمد زاده تصریح کرد: اکنون مشکل برق در کشور داریم و تأسیسات تولید برق سد توسط سرمایه گذار خارجی آماده شده و هیچ‌گونه تغییری در پی‌سی آب ایجاد نخواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 954744

مهمترین اخبار ایران و جهان: