نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 20:57

۳۰۰ میلیون یورو در پتروشیمی ابن‌سینا سرمایه‌گذاری می‌شود/ تامین خوراک هگمتانه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از سرمایه‌‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی برای پتروشیمی ابن‌سینا خبر داد و گفت: خوراک پتروشیمی هگمتانه نیز تامین می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از پیگیری حل مشکلات پتروشیمی‌‌های استان خبر داد و اظهار کرد: روز چهارشنبه این هفته جلسه نتیجه‌بخشی در این خصوص در سازمان صندوق توسعه ملی با حضور مدیران این مجموعه و رئیس و معاونین پتروشیمی، مدیرکل صمت استان همدان داشتیم و تلفنی نیز با وزیر نفت صحبت‌هایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ابن‌سینا توان ادامه فعالیت را ندارد و به دنبال این هستیم سهامدارانی را به این حوزه وارد کنیم گفت: طبق صحبت‌های صورت گرفته سازمان صندوق توسعه ملی اعتباری را به صورت ارزی و تسهیلات در اختیار این پتروشیمی قرار خواهد داد.
 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه قرار شد صندوق توسعه ملی ۲۲۰ میلیون یورو در قبال پتروشیمی ابن‌سینا بپردازد و ۸۰ میلیون یورو نیز آورده سرمایه‌گذار باشد که جمعا در این بخش ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود افزود: در صورت موافقت صندوق توسعه ملی نسبت به اختصاص سرمایه، سرمایه‌گذاران نیز راغب خواهند شد که ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: با جلسه‌ای که اخیرا برگزار شد این مجموعه به صورت رسمی اعلام آمادگی داشت تا این مبلغ مورد نظر را پرداخت کند . علاوه بر اینکه وام اختصاص می‌دهد، پذیرفت که در ساخت و راه‌اندازی و اجرای پتروشیمی مشارکت کند که برای نخستین بار این اتفاق می‌افتد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تمام هماهنگی‌ها انجام شده و قرار است به زودی جلسه‌ای با وزیر نفت و با حضور استاندار داشته باشیم تا جمع‌بندی‌های لازم صورت گیرد گفت: قرار شد وزیر از هلدینگ‌های بزرگ برای مشارکت دعوت کند تا در این جلسه حضور یابند و اگر بتوانیم پتروشیمی ابن‌سینا را راه‌اندازی کنیم با توجه به اینکه این پروژه از خط اتیلن عسلویه هم استفاده می‌کند، پروژه بسیار بزرگ و تاثیرگذار در کشور خواهد بود.

وی با اشاره اینکه خوراک پتروشیمی هگمتانه نیز مورد بحث قرار گرفت و قول دادند آن را  تامین کنند بیان کرد: پتروشیمی هگمتانه از لحاظ تولیدات در خاورمیانه نمونه‌ است که امیدوارم کار آن نیز با سرعت پیش رود. 

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 944588

مهمترین اخبار ایران و جهان: