نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 00:28

افشای جزئیات قرارداد پرسپولیس با بیرانوند

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس فسخ قرارداد یکطرفه علیرضا بیرانوند با سرخپوشان را غیرممکن تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، حسین دوام درباره قرارداد با علیرضا بیرانوند گفت: قاعده و اصل حاکم بر همه جوامع حقوقی بر احترام به کل قراردادها تاکید دارد. بر همین اساس، ایجاب می‌کند؛ باشگاه پرسپولیس در راستای استیفای حقوق خود و هواداران با توجه به اقدام باشگاه رقیب مبنی بر مذاکره و تحریک بازیکن تحت قرارداد سه ساله با پرسپولیس (علیرضا بیرانوند) دست به پیگیری حقوقی و انضباطی در ارکان قضائی فدراسیون فوتبال بزند.

وی ادامه داد: مضاف بر آن چه گفته شد؛ در بند ۴ از ماده ۱۹ مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان فوتبال، مصوب سال ۱۳۹۶، به صراحت آمده است؛ «باشگاهی که قصد انعقاد قرارداد با بازیکن حرفه‌ ای را دارد، پیش از آغاز مذاکره با بازیکن باید باشگاه فعلی بازیکن را “کتبا” مطلع نماید.» این در حالی است که باشگاه استقلال، باشگاه پرسپولیس را نه تنها به صورت کتبی در جریان مذاکرات قرار نداد بلکه نسبت به تحریک بازیکن تحت قرارداد اقدام کرده است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که مدت دو سال از قرارداد سه ساله آقای بیرانوند باقی مانده است و طبق اسناد مالی موجود، باشگاه در بخش پایه قرارداد، حتی مبلغی بیشتر از تعهدات مالی را پرداخت کرده است و بر این اساس امکان فسخ قرارداد با عذر موجه وجود ندارد. علاوه بر این مساله، بازیکن در بند یک ماده یازده قرارداد فی‌مابین، حق فسخ یک طرفه قرارداد را از خود سلب کرده است. یعنی طبق این بند بازیکن نمی‌تواند قرارداد را یک‌طرفه فسخ کند. این بند فقط در یک مورد مستثنی شده است که آن نیز در بند دیگری توضیح داده شده است که آن نیز برای این بازیکن احراز نشد.

افشای جزئیات قرارداد پرسپولیس با بیرانوند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328300

مهمترین اخبار ایران و جهان: