نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 17:08

حضور میلیونی مسلمانان در سرزمین وحی وحدت مسلمین را نمایش می‌دهد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره هجمه‌های دشمنان علیه مسلمانان گفت: حضور میلیونی مسلمانان در سرزمین وحی وحدت مسلمین را نمایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد با تبریک آغاز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی، اظهار کرد: تمام مسئولان باید در مسیر خدمت گزاری به مردم گام بردارند زیرا خدمت به مردم و گره گشایی از کارهای آنان خود بالاترین عبادت است.

وی با اشاره به حضور حجاج کشورمان در سرزمین وحی به همراه سایر مسلمانان جهان، افزود: فریضه حج وحدت جهان اسلام را به نمایش می‌گذارد زیرا در این مراسم مسلمانان از سراسر جهان حضور دارند و پیامبر اکرم (ص) همواره نسبت به نژاد پرستی و قوم گرایی به مردم هشدار می‌دادند و مقام هر کسی را ایمان و تقوای الهی می‌دانستند.

امام جمعه کرمانشاه سپس به موضوع فلسطین و تحولات اخیر پرداخت و تصریح کرد: امروز ملت فلسطین از زمان دیگری هوشیارتر شده و مبارزه با این غده سرطانی به پا خواسته است.

علما همچنین با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان به مردم توصیه کرد که چند خانواده با یکدیگر سنت قربانی را به جای آورند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد: اعتیاد یکی از معضلات امروز جامعه است و خانواده‌ها باید بیش از هر زمان دیگری مراقب فرزندان خود باشند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: انس گرفتن جوانان و نوجوانان با مسجد و قرآن باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303944

مهمترین اخبار ایران و جهان: