نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:39

ریش سفیدان اجازه ندهند برای هر مسئله‌ای کار به دادگاه کشیده شود

امام جمعه ساوه گفت: تعدد پرونده‌ها در دستگاه قضایی نگران کننده است و خانواده‌ها، بزرگان و ریش سفیدان نباید اجازه دهند برای هر مسئله‌ای خصوصا در بحث خانواده کار به دادگاه کشیده شود چراکه حضورشان در دادگاه به زندگی آنان آسیب وارد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: شهید بهشتی از نخبگان انقلاب اسلامی و مغز متفکر نظام بود که دشمن با توجه به شناختش از این نگین انقلاب وی و یارانش را ترور کرد.

وی افزود: قوه قضایی امروز با اقتدار خود و بدون توجه به جایگاه حقیقی و حقوقی افراد، در احقاق حق مظلوم در برابر ظالم تلاش می‌کند و قضات ما با تاسی از شهید بهشتی همواره تلاش می‌کنند بر اساس قانون مقابل ظلم بایستند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه قوه قضاییه تاوان کم کاری‌ها و کم دقتی دیگران را می‌دهد، گفت: اگر ما به تربیت فرزندان خود حساس‌تر بودیم و نظام‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی ما در هر حوزه به خوبی برای جوانان و نوجوانان وقت می‌گذاشت امروز دادگاه‌ها ما اینطور شلوغ نبود و صبر افراد بالاتر می‌رفت.

خطیب جمعه ساوه افزود: تعدد پرونده‌ها در دستگاه قضایی نگران کننده است و خانواده‌ها، بزرگان و ریش سفیدان نباید اجازه دهند برای هر مسئله‌ای خصوصا در بحث خانواده کار به دادگاه کشیده شود چراکه حضورشان در دادگاه به زندگی آنان آسیب وارد خواهد کرد.

حجت الاسلام رحیمی قوه قضاییه را یکی از ارکان مهم نظام اسلامی دانست و گفت: کارآمدی یا ناکارآمدی دستگاه قضایی تاثیر بسیار زیادی بر سلامت یا فساد دستگاه‌های دیگر کشور دارد و چون این نعمت دادگستری وجود دارد ممکن است قدر و منزلتی معلوم نباشد و تعدد پرونده ها نیز کار این قوه را بسیار سخت کرده است.

وی مسئله طلاق را یکی از آسیب‌های امروز جامعه بیان کرد و گفت: امروز دشمن به مرزهای فکری مردم نفوذ کرده و با استفاده ماهواره و نفوذ فرهنگی بدنبال آسیب به بنیان خانواده است که باید جلسات مشاوره‌ای برای خانواده‌ها در دستور کار نهادهای متولی قرار بگیرد تا از کوچکترین اختلاف ها، مسائل بزرگ درست نشود.

وی به شش گام برجسته در مسیر رسیدن به قوه قضاییه مطلوب اشاره کرد و افزود: گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه این و آن در قضاوت، کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به قضاوت‌ها بدون عجله، برخورد قاطع با مفسدین و یا براندازان فرهنگی، نظارت مستمر و دقیق برای برخورد با نیروهای ناسالم این دستگاه، تلاش و مطالبه از سایر دستگاه‌ها برای افزایش شفافیت در امور مختلف و استفاده از ظرفیت های جوانان جوانان مومن و انقلابی بعنوان موتور محرکه تمول دستگاه قضایی در گام دوم انقلاب از مواردی است که می‌تواند در مطلوب تر شدن این دستگاه مد نظر قرار بگیرد.

امام جمعه ساوه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران نیز گفت: شهید چمران الگوی بزرگی برای جوانان این مرز و بوم است و امروز کشور ما به تفکر و حرکات امثال شهید چمران نیاز دارد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه تقویت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید در دستور کار دستگاه ها باشد، تصریح کرد: برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان نتیجه اش آینده درخشان مملکت خواهد بود اما اگر در این زمینه کوتاهی شود تبعات نامناسبی را برای جامعه در بر خواهد داشت.

وی همچنین از عموم مردم برای حضور گسترده در جشن‌های اعیاد غدیر و قربان دعوت کرد و از آنان خواست در پاسداشت این ایام کم نگذارند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303788

مهمترین اخبار ایران و جهان: