نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:12

گلایه امام جمعه موقت دیر از تعطیلی جایگاه سی‌ان‌جی در این شهر

بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: بارها در جلسات مختلف مشکل تعطیلی جایگاه سی ان جی شهر دیر را گفته ایم و باید این معضل جدی پیگیری و حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت روز تبلیغ و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: این نهاد مقدس با وجود کمبودها و نواقصی که در شهرستان دارد، تاکنون ثمرات زیادی برای جامعه اسلامی داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با همکاری مسئولین زمینه توسعه تبلیغ دین در جامعه فراهم شود، افزود: پروژه مجتمع چندمنظوره فرهنگی قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر نیمه کاره رها شده و انتظار داریم برای تکمیل این مجتمع اعتبار تخصیص داده شود.

خطیب جمعه دیر با اشاره به سالروز به توپ بستن مجلس به دست محمدعلی شاه قاجار، گفت: نسل نوجوان و جوان بدانند در دوران قاجار حکومتی که باید مشکل مردم را حل کند با دستور شاه مجلس را به توپ بستند و این نشان می‌دهد حکومت اسلامی ایران برای پایان دادن به چنین ظلم‌هایی که در گذشته وجود داشت به روی کار آمده است.

سعیدی با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار پرچمدار اتحاد جامعه اسلامی در عصر خویش بود و از فرصت بعد از عاشورا استفاده و با وجود ترفندهای اموی و بنی عباس جامعه اسلامی را به اتحاد رساند.

وی افزود: امام محمدباقر (ع) با تربیت شاگردانی اندک اندک احادیث و تفاسیر واقعی از زبان ائمه اطهار و پیامبر اسلام را احیا و زمینه را برای ادامه کار ائمه بعد از خود فراهم کرد.

خطیب جمعه بندر دیر با تاکید بر اینکه اسلام آمریکایی که بعضی‌ها از آن دم می‌زنند همان امتداد اسلام اموی و عباسی است، عنوان کرد: تا نابودی کفر و استکبار و پیروزی اسلام و مسلمین مسیر حق ادامه دارد.

وی درباره سالگرد سو قصد به جان مقام معظم رهبری امام خامنه ای مدظله العالی توسط منافقین در دهه ۶۰، ابراز کرد: وجود رهبر فرزانه انقلاب ودیعه الهی برای رهبری جامعه اسلامی بعد از امام راحل است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اعتراف دشمنان به خنثی سازی دسیسه‌هایشان با یک سخنرانی رهبر انقلاب، گفت: وجود نورانی مقام معظم رهبری برای جمهوری اسلامی یک ذخیره الهی است.

وی با اعلام اینکه یکی از وظایف ما شکرگزاری در برابر نعمات الهی است و وجود رهبر انقلاب یک نعمت است، تاکید کرد: مسئولین با پیروی از ایشان خدمت خالصانه و صادقانه و جهادی به مردم داشته باشند و مردم هم پایبندی خود را نسبت به آرمان‌های اسلام و انقلاب با پیروی از منویات ایشان نشان دهند.

امام جمعه موقت دیر، دعای عرفه عرفه و روز عرفه را فرصتی استثنایی برای تقویت معنویت در وجود افراد دانست و افزود: از این فرصت به خوبی بهره برداری کنیم.

وی با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، تصریح کرد: دشمنان به ویژه منافقین که مسئولین و ۱۷ هزار مردم بی گناه ما را به شهادت رسانند این انقلاب را برنمی تابند و مرتب دسیسه می‌کنند.

سعیدی با اشاره به روز مبارزه با انتشار سلاح‌های شیمیایی، گفت: بمباران شیمیایی سردشت یکی از اسناد مظلومیت مردم ما است و جهانیان اگر گوش شنونده‌ای دارند نگاهی به زرادخانه اسرائیل و صهیونیست بیاندازند و اگر در این زمینه قانونی وجود دارد باید برای همه باشد.

وی با تبریک روز عید قربان، بیان کرد: در این روز ضمن خودسازی و قربانی کردن نفس خود به ادامه راه ائمه و پاکان بپردازیم.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به اتفاقاتی که اخیراً در فرانسه و آلبانی برای گروهک منافقین رخ داد، گفت: ماهیت دشمنان مشخص شده و به دست یکدیگر نابود می‌شوند و انقلاب اسلامی به پیروزی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این هفته و ماه‌های اخیر شاهد خبرهای امیدبخشی از ناحیه این دولت در راستای دیپلماسی صحیح و عزتمندانه بودیم، ادامه داد: در کنار احیا کارخانه‌های تعطیل، رسیدگی به بخش بهداشت و درمان، حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان و نخبگان علمی شاهد دستاوردهای خارجی از جمله امضای ۳۵ سند همکاری در حوزه آمریکای لاتین و ۱۱ سند در بین کشورهای شرقی و دو تا سه برابر شدن رشد اقتصادی در کشور هستیم.

سعیدی افزود: جهش در تولید مسکن و حمایت از تسهیلات ساخت مسکن در امر ازدواج مایه مسرت است و نیاز است مسئولین این اقدامات را از باب وظیفه دولت و برکات این نظام اسلامی به مردم بگویند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت مالیات مسئولیت شرعی و قانونی است، گفت: با این حال میزان مالیاتی که برای مشاغل خانگی و خرد تعیین شده، سنگین است.

سعیدی یادآور شد: باتوجه به مسائل سال‌های اخیر مانند موضوع کرونا، کسبه و صاحبان مشاغل خانگی زیرفشار هستند که انتظار می‌رود در حمایت از بازاریان و تولید تا سطح مرکز پیگیری و حمایت شود، البته با کسانی که فرار مالیاتی دارند هم برخورد شود.

وی به مشکل تعطیلی جایگاه سی ان جی دیر اشاره کرد و گفت: بارها در جلسات مختلف این مشکل را به فرماندار و معاونین وی گفته‌ایم اما دلیل قانع کنندگی دریافت نشده و باید زودتر این معضل حل شود تا مردم مجبور نباشند به شهرستان کنگان مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303844

مهمترین اخبار ایران و جهان: