نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 17:40

بی‌عدالتی در توزیع سهمیه مرغ گنبدکاووس

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ شهرستان گنبدکاووس گفت: یکی از مشکلات مهم شهرستان در توزیع مرغ، عدم وجود کشتارگاه در شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس علی تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم شهرستان گنبدکاووس در تامین و توزیع سهمیه مرغ مصرفی عدم وجود کشتارگاه در شهرستان است.

وی تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده در ۲۸ و ۲۹ خردادماه امسال بیش از ۲۰۰ هزار قطعه مرغ زنده روانه کشتارگاه‌های استان شده و حدود ۴۳۰ تن مرغ کشتارگاهی از شهرستان گنبدکاووس خارج شده است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: سهمیه روزانه مرغ مصرفی شهرستان ۲۵ تن بوده اما به طور میانگین ۱۴/۵ تن به شهرستان تعلق می‌گیرد. متاسفانه گنبدکاووس براساس سیاست‌های غلط در سطح استان می‌بایست سهمیه مرغ روزانه خود را از کشتارگاه‌های غرب استان تحویل بگیرد در صورتی که با برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌توان همین سهمیه را از کشتارگاه‌های شرق تحویل گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه گنبدکاووس پنج درصد از مصرف مرغ کشور را تامین می‌کند اما همواره در تحویل سهمیه واقعی خود بصورت روزانه دچار مشکل بوده و برخی از عوامل استانی در این راستا کوتاهی می‌کنند.

تقی‌زاده گفت: اگر سهمیه گنبدکاووس براساس تقسیمات کشوری توزیع شده و کشتارگاه‌ها به این مقدار سهمیه واقعی تمکین کنند، هیچ مشکلی در توزیع مرغ گرم به شهروندان عزیز نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ماههای اسفند سال گذشته و فروردین امسال بخش اعظمی از تامین مرغ شهرستان از طریق توزیع مرغ منجمد انجام می‌شد و اگر دوباره توزیع مرغ منجمد انجام و سهمیه حدو ۱۸ تا ۲۰ تن مرغ گرم روزانه هم توزیع شود، مشکل شهرستان قطعا مرتفع می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تا زمانی که هرروز سهمیه مرغ روزانه کم شود ما در اواخر هفته شاهد این فشار کمبود مرغ در شهرستان بوده و در توزیع مرغ بین شهروندان مشکل خواهیم داشت.

وی گفت: به زودی نخستین کشتارگاه صنعتی طیور با بهترین و مجهزترین امکانات در مساحت چهار هکتار به ظرفیت اسمی ۱۵ هزار قطعه در ساعت در شهرستان گنبدکاووس کلنگ‌زنی می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304044

مهمترین اخبار ایران و جهان: