نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 14:02

اعزام ۸ هزار نفر از جامعه شاهد و ایثارگر فارس به عتبات عالیات

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: امسال هشت هزار نفر از جامعه هدف این اداره کل با مشارکت خانواده‌ها و پرداخت تسهیلات به عتبات عالیات مشرف شوند که تاکنون ۱۰ کاروان اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سردار ابراهیم بیانی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: قرار است امسال هشت هزار نفر از جامعه هدف این اداره کل با مشارکت خانواده‌ها و پرداخت تسهیلات به عتبات عالیات مشرف شوند که تاکنون 10 کاروان اعزام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به اجرای طرح سپاس در فارس، افزود: بر این اساس 50 هزار خانواده شاهد و ایثارگر استان مورد بازدید حضوری، قدردانی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه به درصد جانبازی آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) باید با دید علمی نگاه کرد، گفت: پنجشنبه هفته جاری کمیسیون تخصصی جانبازان این حادثه برگزار و برآورد می‌شود، رای پنج درصدی آرتین سرایداران مورد تجدید نظر قرار گیرد.

بیانی گفت: به بیان رهبر معظم انقلاب هنر زبان ماندگار و اثرگذار بیان فرهنگ شهید و شهادت است و در استان فارس نیز غیر از انتشار کتاب و بیان شفاهی هنر‌های مختلف نیز برای تبیین شهدا و جانبازان به‌کار گرفته شده است.

وی افزود: تالیف 2 کتاب فاخر، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی با حضور هنرمندان هفت استان کشور و توانمندسازی نویسندگان نوقلم و استفاده از ظرفیت آن‌ها در ترویج فرهنگ شهید و شهادت از دیگر برنامه‌های امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از فرصت اندک باقیمانده برای ثبت و ضبط خاطرات جانبازان، آزادگان و والدین شهدا، گفت: این فرآیند در استان از سال گذشته با ضبط خاطرات 2 هزار خانواده سرعت گرفته و امسال نیز با تشکیل قرارگاه جهادی و افزایش شمار تیم‌های مصاحبه‌گر شتاب بیشتری گرفته است.

بیانی با تصریح بر اینکه امید است در پایان سال خاطره نگاری از 15 هزار خانواده شهید و ایثارگران و جانبازان به سرانجام برسد، یادآور شد: استان فارس 42 هزار جانباز، 2 هزار و 230 آزاده و 15 هزار شهید دارد که خاطره نگاری کمتر از نیمی از آن‌ها باقیمانده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، مجموعه توانبخشی سلمان ویژه خدمت‌رسانی به جانبازان 70 درصد قطع نخاعی از نظر ساختمان شرایط مناسبی ندارد، از پیشرفت 50 درصدی ساختمان جدید و تکمیل آن تا پایان امسال خبر داد.

بیانی افزود: بیمارستان اعصاب و روان جنت کنونی شایسته پذیرش این جانبازان نیست و فضای جدید این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی 45 درصد در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با تکمیل این طرح، ظرفیت پذیرش بیمارستان جنت از 45 به 100 تخت افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بیان کرد: احداث یک بیمارستان 600 تختی در جنوب غرب شیراز پیش بینی شده که تا 2 ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

بیانی عنوان کرد: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این بیمارستان پیش‌بینی شده که باید از محل اعتبارات بنیاد شهید و دیگر اعتبارات دولتی تامین شود.

وی با بیان اینکه این پروژه طی پنج تا 6 سال تکمیل می‌شود، اضافه کرد: 100 تخت این بیمارستان در اختیار جانبازان اعصاب و روان استان فارس قرار می‌گیرد و دیگر بخش‌های آن در قالب بخش‌های تخصصی در اختیار عموم مردم و جامعه شاهد و ایثارگر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/424/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1326044

مهمترین اخبار ایران و جهان: