نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 13:14

اولین خانه یاریگران زندگی در استان بوشهر افتتاح شد

بوشهر- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اولین خانه یاریگران زندگی در استان بوشهر با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حقدوست صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح اولین خانه یاریگران زندگی در استان بوشهر اظهار داشت: این خانه که با هدف اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه گرایش به مواد مخدر راه‌اندازی شده است، شامل اتاق مشاوره، بازی‌های مهارتی و فکری کتابخانه، مرکز رشد و نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: این مرکز از روزهای شنبه تا چهارشنبه و در ساعات اداری، آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها است.

وی با اشاره به تحصیل ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان گفت: برای تحقق هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، آماده راه‌اندازی خانه یاریگران در همه شهرستان‌ها و مناطق در صورت تأمین اعتبار هستیم.

حقدوست با بیان اینکه اطلس آسیب‌های اجتماعی در ۱۸ شهرستان و منطقه استان تدوین شده است، افزود: در این خانه، مهارت‌های ده‌گانه با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ موشن گرافی با موضوع پیشگیری از گرایش به اعتیاد تولید شده و آماده انتشار عمومی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349144

مهمترین اخبار ایران و جهان: