نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 23:13

جلوگیری از گرمازدگی زوار اربعین مهم ترین موضوع اربعین امسال است

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: جلوگیری از گرمازدگی زوار اربعین مهم ترین موضوع اربعین امسال است.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی بعد از ظهر دوشنبه در کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه با حضور مدیران و مسئولین دستگاه‌های مربوطه و با هدف برنامه ریزی برای حفظ سلامت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) تشکیل شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در بحث بهداشت و درمان و سلامت زوار به همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط نیاز دارد.

وی افزود: مهمترین وظیفه دانشگاه علوم پزشکی در اربعین تأمین سلامت زوار است، سال گذشته از مشکلات بزرگی که ما داشتیم تعداد یک هزار نفر گرمازدگی بود که خدا را شکر با وجود آمبولانس‌ها و درمانگاه‌ها مشکل خاصی پیش نیامد و تعداد زیادی از بیماران نیاز به سرم تراپی و اتاق‌های سرد و دیگر اقدامات مؤثر در گرمازدگی داشتند که انجام شد و هیچ مورد فوتی براثر گرمازدگی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سرم در موضوع گرمازدگی بسیار با اهمیت است، ذخیره سرم برای ایام اربعین به اندازه کافی تا پایان شهریور در انبارهای دانشگاه وجود دارد و به لطف خدا مشکل و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

محمدی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای ایام اربعین آمادگی کامل دارد اما نیازمند این هستیم که همه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه به ما یاری برسانند و در انجام وظایفمان نسبت به زوار امام حسین (ع) پیش گام باشیم و خداوند عنایت ویژه داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347988

مهمترین اخبار ایران و جهان: