نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 16:23

تکذیب کشف مار غول پیکر در شهرستان شفت

شفت- رئیس اداره محیط زیست شفت کشف مار غول پیکر در منطقه احمدسرگوراب این شهرستان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر ریاضی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن یک مار بزرگ در منطقه احمدسرگوراب و ایجاد رعب و وحشت بین ساکنین این منطقه در برخی رسانه‌های محلی و فضای مجازی افزود: این خبر کذب است.

وی اضافه کرد: با عنایت به گزارش واصله، مأمورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعزام به محل و پس از بررسی میدانی چند روزه با توجه به شایعات و توضیحات ساکنین شهر احمدسرگوراب هیچ گونه حیوانی را در محل مشاهده نکردند.

این مقام مسئول افزود: هر ساله، از اواسط فروردین تا پایان تابستان، گزارش‌هایی در خصوص رؤیت مار به سازمان آتش نشانی و یا حفاظت محیط زیست اعلام می‌شود که محیطبانان، در کوتاه‌ترین زمان به محل رؤیت مار می‌روند و در صورت وجود مار، آن را می‌گیرند.

ریاضی ادامه داد: مارهای گرفته شده، یا به اداره محیط زیست تحویل داده و یا در محل دور از شهر و در طبیعت رهاسازی می‌شوند و هرگز آسیبی به آنها وارد نمی‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت رؤیت مار، نزدیک آن نشوند و بلافاصله، در مناطق شهری با شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی و در مناطق چهارگانه با شماره ۱۵۴۰ محیط زیست تماس بگیرند.

قابل ذکر است که محیط بانان و آتش نشانان در مواجه با این حیوان آموزش لازم را در این خصوص دیده اند و بدون آسیب زدن، آن را گرفته و در طبیعت رها می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315444

مهمترین اخبار ایران و جهان: