نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:58

تشکیل 3 هزار و 148پرونده تعزیراتی در سال جاری

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از تشکیل 3 هزار و 148 فقره پرونده در این اداره کل طی سه ماه گذشته از سال‌جاری خبر داد و گفت: 3 هزار و 70 فقره از این تعداد مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا مظفری، مدیرکل تعزیزات حکومتی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران از تشکیل 3 هزار و 148 فقره پرونده در این اداره کل طی سه ماه گذشته از سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: 3 هزار و 70 فقره از این تعداد مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تعداد پرونده‌های تشکیل شده را طی یکسال گذشته 8 هزار و 379 فقره عنوان و تصریح کرد: 8 هزار و 475 فقره پرونده هم در این مدت مختومه شده که 149 مورد از پرونده‌ها مربوط به گذشته بوده است.

وی میانگین زمانی رسیدگی به پرونده‌های وارده در تعزیرات حکومتی را 8.76 روز اعلام کرد و افزود: استاندارد زمان رسیدگی به پرونده‌ها با توجه به موضوع متفاوت است به طور مثال این زمان برای پرونده‌های بهداشتی 11 روز و برای پرونده‌های کالا و ارز 40 روز پیش‌بینی شده، ولی در کل پرونده‌ها به روز است، مگر پرونده‌هایی مانند قاچاق خودرو که تحقیقات در آن زمان‌بر است.

مظفری با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات استان مربوط به کالا و خدمات بوده است، ادامه داد: قاچاق و بهداشت و درمان در رتبه‌های بعدی تشکیل پرونده قرار دارند.

مدیرکل کل تعزیرات حکومتی استان زنجان کم‌فروشی را مهم‌ترین تخلف نانوایی‌ها اعلام و تصریح کرد: برخورد با متخلفان در این حوزه هم طبق قوانین احصا و اعمال می‌شود.

وی به قرار گرفتن در فصل جابه‌جایی مستاجران اشاره و تاکید کرد: بنگاه‌های املاک در این مورد باید قوانین را رعایت و تعرفه‌ها بابت کمیسیون را با افزایش 20 درصدی ثبت و اخذ کنند، ضمن اینکه کد رهگیری را هم بعد از ثبت در سامانه باید اخذ شود.

مظفری با تاکید بر اینکه مدارس غیرانتفاعی هم شاکی دارند، افزود: در این مدارس تعرفه‌ها باید طبق قانون اخذ شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در ارائه عملکردها و همچنین حوزه اطلاع‌رسانی گفت: این نقش در جمع‌آوری 11 میلیارد تومان پول برای آزادی زندانیان بسیار محرز بود.

وی با تشریح وظایف این اداره کل در سه حوزه کالا و خدمات، امور بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز به غیر از کالاهای ممنوعه شامل مشروبات الکلی، تجهیزات ماهواره، عتیقه و ... افزود: این نهاد در سال ۶۷ با دستور امام راحل و بعد از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام تاسیس شده است.

مظفری ادامه داد: بعد از سال ۹۲، تعزیزات حکومتی با صلاحیت اولیه پرونده‌های مطروحه را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311300

مهمترین اخبار ایران و جهان: