نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 19:00

فرماندار تهران بر مقابله با تغییر کاربری باغات و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز تاکید کرد

فرماندار تهران در اولین جلسه ستاد ساماندهی، بر پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز شهرستان تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلسه «ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز شهرستان تهران»، امروز صبح به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران به‌عنوان رئیس و سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران به‌عنوان دبیر این ستاد، نمایندگان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه احمد قیومی فرماندار تهران ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی مضاعف بین دستگاه‌ها در جهت مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، خواستار برخورد جدی دستگاه‌ها در جهت جلوگیری این‌گونه ساخت‌وساز‌ها و تصرف اراضی ملی و برخورد قانونی با متخلفان و افراد سودجو در این حوزه شد.

وی در ادامه با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی مقابله با ساخت‌وساز‌های غیر مجاز اظهار کرد: باید با هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و شهرستانی از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها، اولویت اول ستاد، پیشگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات باشد.

گفتنی است در این جلسه گزارش آخرین اقدامات دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و همچنین برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم جهت اقدامات آتی توسط اعضای ستاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظام مسائل روستا‌ها در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی توسط دهیاران تدوین شود

همچنین نشست هم‌اندیشی احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با بخشداران، روسای شورای اسلامی روستا و دهیاران شهرستان تهران با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی و زارعی معاون برنامه ریزی و توسعه، امروز صبح در محل سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری تهران برگزار شد.

احمد قیومی در این نشست اظهار کرد: دهیاران در خط مقدم خدمت به روستائیان قرار داشته و به‌عنوان نمایندگان دولت در روستا باید با به کارگیری ظرفیت‌ها و و رفع مشکلات مردم تدبیر کرده و با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها، در پیشبرد برنامه‌های کلان دولت محترم تلاش کنند.

وی شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا را گام بزرگی در ایجاد توسعه و اشتغال دانست و خواستار ورود جدی دهیاران در این زمینه شد و افزود: دهیاران باید به سمت ایده سازی و ایده‌پردازی در جهت تحول و توسعه روستا‌ها حرکت کنند.

در ادامه بخشداران و دهیاران تابعه شهرستان نیز به بیان برخی از مشکلات اعم از فراهم نبودن زمینه کسب درآمد مناسب و پایدار برای زندگی مطلوب روستایی، تعریض و اصلاح راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی روستاها، طرح هادی روستا‌ها و همچنین رفع موانع موجود در جهت سند ثبتی املاک مسکونی و غیر مسکونی روستاییان و عشایر اشاره داشتند.

فرماندار تهران در پایان ابراز کرد: با توجه به اینکه توسعه روستا‌ها و حل مشکلات روستاییان یکی از اولویت‌های این فرمانداری می‌باشد، تلاش خواهد شد تا ضمن بازدید از تک تک روستا‌ها در جهت بررسی و حل مشکلات آن‌ها اقدام نموده و از هر فرصتی برای خدمتگزاری استفاده کنیم.

گفتنی است در این جلسه ضمن پیشبینی راهکار‌ها و برنامه ریزی عملیاتی در جهت پویا سازی فعالیتها، چگونگی بهرهمندی حداکثری از ظرفیت روستا‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293588

مهمترین اخبار ایران و جهان: