نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 15:59

از دستگیری سارقان حرفه‌ای تا مأمور قلابی

جرایم مختلفی طی شبانه روز گذشته در سطح شهر تهران رخ داده از دستگیری سارقان حرفه‌ای تا مأمور قلابی که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهر تهران آبستن حوادث و جرایم مختلفی است که بسیاری از آنها توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و در دست بررسی است.

دستگیری سارق زورگیر در کمتر از چند ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک سارق زورگیر با اجرای طرح مهار در کمتر از چند ساعت خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی بیان داشت: فردی سراسیمه به کلانتری حسن آباد مراجعه و اظهار داشت؛ بنده در محدوده شهرک صنعتی حسن آباد در حال تردد بودم که ناگهان ۲ مرد با در دست داشتن سلاح سرد به سمت من حمله‌ور شده و تلفن بنده را به سرقت بردند و تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله طرح مهار در حوزه کلانتری به اجرا در آمد و با مشخصاتی که از سارقان به دست آمده در کمتر از چند ساعت احدی از سارقان رؤیت و پس از تعقیب و گریز طولانی نامبرده دستگیر و از بازرسی از وی یک قبضه سلاح سرد (چاقو) و تلفن همراه مسروقه کشف گردید.

سرهنگ طرهانی گفت: در تحقیقات انجام شده متهم ۳۶ ساله انگیزه خود را از سرقت تأمین نیازهای مالی دانسته و به ۲ فقره سرقت مشابه معترف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: تا کنون ۲ مالباخته شناسایی و به کلانتری دعوت شده و متهم نیز پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

طرهانی در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد و همچنین امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

دستگیری مأمور قلابی در ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری مرد جوانی که با خودروهای مختلف خود را مأمور معرفی و از شهروندان زورگیری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی بیان کرد: در پی افزایش سرقت و اخاذی از شهروندان با عنوان مأمور پلیس در محدوده شهرستان ری توسط یک مرد میانسال رسیدگی به موضوع و شناسایی این فرد در دستور کار کارآگاهان زبده پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد سارق با خودروهای کوئیک، پژو پارس و تیبا اقدام به زورگیری و سرقت از افراد کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با پالایش تصویری و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان در دوم تیرماه امسال هویت و مخفیگاه متهم را ردیابی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شده و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی تقلبی از مخفیگاه وی کشف شده است، گفت: متهم ۴۰ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر ۱۰ فقره سرقت در پوشش مأمور پلیس در محدوده باقرشهر و کهریزک اعتراف کرد.

به گفته این مقام انتظامی کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه طلا فروشی شرق تهران

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه طلا فروشی در محله افسریه خبر داد و گفت: متهم با تخریب سقف مغازه موفق به سرقت اموال شده بود.

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی فر فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: وقوع یک فقره سرقت از یک مغازه طلافروشی واقع در محله افسریه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان در نخستین‌گام راهی صحنه وقوع جرم شدند و در تحقیقات میدانی پی بردند سارق حرفه‌ای هنگامی که مغازه تعطیل بوده با تخریب سقف وارد محل موردنظر شده و پس از سرقت ۱۵ میلیارد ریال طلا متواری شده است.

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و پی بردند متهم با اجرای نقشه قبلی این سرقت را انجام داده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم سابقه‌دار است، عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی بی‌درنگ راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی ابتدا منکر جرم خود بود اما پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود به سرقت از طلافروشی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر با بیان اینکه طلاهای مسروقه کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305788

مهمترین اخبار ایران و جهان: