نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 14:54

خط ویژه| عصبانیت جریان غربگرا و BBC از تغییر در شبکه نمایش خانگی

اینکه یک رسانه تروریستی «اینترنشنال» از انتخاب یک شخص در یک نهاد اقتصادی اینگونه حمایت می کند، قابل تأمل و البته قابل پیگیری است. چرا این رسانه حامی تحریم، از انتخاب این شخص اینچنین با آب و تاب حمایت می کند؟!

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

حمایت شبکه تروریستی «اینترنشنال» از حسین سلاح ورزی

شبکه ضدایرانی «اینترنشنال» با حمایت از «حسین سلاح ورزی» رئیس اتاق بازگانی تهران مدعی شد که تندروها در ایران مخالف حضور وی در اتاق بازرگانی هستند.

این شبکه ضدایرانی تاکید کرد که دولت ایران نباید به بهانه های امنیتی، یک نهاد خصوصی مثل اتاق بازرگانی را تخریب کند.

در روزهای گذشته جمعی از نمایندگان مجلس در نامه ای به وزیر صمت خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی شدند. در بخشی از این نامه تاکید شده است:«در این انتخابات برخلاف قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب تاریخ ۱٤۰۱/۰۷/۱۰ مجلس شورای اسلامی عمل شده است مطابق شرایط مندرج در این قانون ریاست اتاق بازرگانی جزو مشاغل مهم و حساس محسوب می‌گردد و نهادهای نظارتی یک ماه فرصت دارند تا در خصوص صلاحیت نامزدها اعلام نظر کنند. لکن طبق گزارش مستند عدم صلاحیت فرد منتخب به صورت کتبی به اتاق بازرگانی از سوی مراجع قانونی اعلام گردیده و ایشان علیرغم رد صلاحیت در انتخابات شرکت نموده است.»

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است:« انتخاب سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی در حالی بوده که حراست وزارت صمت صلاحیت وی را برای پست ریاست اتاق بازرگانی ایران تایید نکرده و در این باره مکاتبه رسمی هم صورت گرفته است. سلاح ورزی در حالی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد که در ماههای گذشته موضع گیریهای وی در فضای مجازی علیه مواضع رسمی جمهوری اسلامی و در راستای بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان ایران یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونسیتی حواشی زیادی به همراه داشته است. نمی شود همزمان هم عضو مهمترین شوراهای عالی تصمیم سازی برای جمهوری اسلامی بود و هم در راستای براندازان جمهوری اسلامی شعار داد.»

اینکه یک رسانه بدنام مثل «اینترنشنال» از انتخاب یک شخص در یک نهاد اقتصادی اینگونه حمایت می کند، قابل تأمل و البته قابل پیگیری است. چرا این رسانه حامی تحریم، از انتخاب این شخص اینچنین با آب و تاب حمایت می کند؟!

عصبانیت جریان غربگرا و BBC از تغییر در شبکه نمایش خانگی

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت: «واگذاری نظارت شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما در روزهای گذشته با واکنش‌هایی متفاوتی روبرو شد از جمله شماری از هنرمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی با نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی مخالفت کردند و این اقدام را «سونامی ممنوع‌الکاری هنرمندان» خواندند. روز گذشته خانه سینما نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار تجدید نظر مسئولان درباره نمایش خانگی شد. »

همزمان، روزنامه هم میهن- به مدیریت کرباسچی- در مطلبی با عنوان «خطر تعطیلی صنعت سینما» نوشت: « شورای‌‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر سه‌شنبه ۳۰خردادماه که به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، ماده واحده‌ای را تحت‌عنوان «تعیین‌ الزامات ساماندهی حوزه صوت‌وتصویر فراگیر» به تصویب رساند که جنجال‌برانگیز شد. براساس این ماده واحده، حیطه اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما در این حوزه مشخص و برای فعالان بخش خصوصی به‌ویژه در پلتفرم‌های پخش صوت‌وتصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی معین شد که در چه بخش‌هایی باید از وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی و در چه بخش‌های دیگری باید از سازمان صداوسیما مجوز بگیرند. نکته جنجال‌برانگیز این مصوبه، واگذاری وظیفه نظارت بر شبکه نمایش‌خانگی به سازمان صداوسیماست.»

این روزنامه منتسب به جریان غربگرا در ادامه نوشت: «با اتفاق تازه‌ای که رخ داده است این نگرانی وجود دارد که با نگاه تنگ‌نظرانه مدیرانی که عملکردشان در سازمان زیرنظرشان قابل دفاع نیست درنهایت شاهد کوچ بیش‌ازپیش مخاطبان به شبکه‌های ماهواره‌ای باشیم.»

لازم به ذکر است که بیشتر بسترها و سکوهای نمایش خانگی علی رغم اینکه گفته می‌شود از مراجع ذی‌صلاح و قانونی کشور مجوز فعالیت دارند و تلاش می‌کنند که موازین اسلامی و انسانی را رعایت کنند اما به دفعات دیده شده است که محصولات ارائه شده در آنها نه تنها موازین اسلامی و ایرانی را زیرپا گذاشته‌اند بلکه فراتر از آن عمل می‌کنند و به ترویج بی‌بندوباری و ابتذال در جامعه دست می‌زنند.

در روزهای گذشته «سردار محمد کاظمی» رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته بود: « تشدید تغییر مرجعیت جامعه از نخبگان به چهره‌ها (سلبریتی‌ها) و اینفلوئنسرها در سال‌های اخیر و نیز تولید محتوا حول محور حقوق زنان و جوانان، زن قربانی و تخریب حجاب؛ به موازات تحریک به تقابل با پلیس،‌ گشت ارشاد،‌ دستگاه قضایی و ‌امر به معروف و نهی از منکر توسط رسانه‌های معارض، شبکه نمایش خانگی، سینما و تئاتر طی چندماهه منتهی به این رخداد و در نهایت تئوری‌پردازی خشونت و ظلم نهادینه در نظام و حتی اسلام و تولید تنفر از قشر مذهبی و هوادار نظام و تعمیق دوقطبی‌های سیاسی-اجتماعی نیز قابل مشاهده و تحلیل بود.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305800

مهمترین اخبار ایران و جهان: