نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 18:39

لحظه به لحظه| هشدار مسکو به غرب درباره سوء استفاده از شورش واگنر

شورش نیروهای گروه نظامی واگنر در روسیه در حالی انجام شده است که رئیس این گروه نظامی در پیامی که امروز صبح در تلگرام منتشر کرد گفت که «آماده مرگ» بوده و از تلاش خود برای سرنگونی دولت روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شامگاه جمعه فرمانده گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.

یوگنی پریگوژین در بیانیه‌ای که ابتدا صحت آن مورد تردید واقع شد اما بعدا مورد تأیید قرار گرفت گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

شورش نیروهای گروه نظامی واگنر در روسیه در حالی انجام شده است که  رئیس این گروه نظامی در پیامی که امروز صبح در تلگرام منتشر کرد گفت که «آماده مرگ» بوده و از تلاش خود برای سرنگونی دولت روسیه خبر داد.

طبق گزارش شبکه روسی راشاتودی، «یوگنی پریگوژین» رئیس شبه‌نظامیان در پیامی مدعی شده است که «روستوف» واقع در جنوب غرب روسیه هم‌اکنون تحت کنترل واگنر درآمده است و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی می‌شود علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کردند.

برای خواندن تحولات بامداد امروز روسیه بر روی این لینک کلیک کنید

برای خواندن تحولات روسیه از صبح تا بعد از ظهر امروز این لینک را کلیک کنید.

18:25- آلمان: در زمینه تحولات روسیه با شرکای خود در تماس هستیم

وزیر خارجه آلمان از رصد تحولات روسیه با شرکای خود و لزوم رعایت قوانین امنیتی از سوی شهروندان آلمانی مقیم روسیه خبر داد.

18:21- هشدار مسکو به کشورهای غربی درباره سوء استفاده از شورش واگنر

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه عصر شنبه به کشورهای غربی درباره سوء استفاده از شورش گروه واگنر برای تحقق اهداف خصمانه شان درباره روسیه هشدار داد.

وی همچنین افزود: «روسیه به مسیر خود در تضمین امنیت و حمایت از ارزش های خود و ایجاد نظام چند قطبی ادامه خواهد داد».

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «اطمینان داریم که اوضاع در روسیه در آینده نزدیک حل خواهد شد».

18:05- واکنش‌های جهانی به شورش «واگنر» علیه مسکو

تحولات داخلی روسیه باعث شده تا بسیاری از کشورهای جهان مواضع خود را نسبت به شورش گروه «واگنر» در این کشور اعلام کنند؛ مواضعی که شامل جهت‌گیری‌های گسترده‌ای، از حمایت تا مراقبت و مخالفت با مسکو شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

17:43- رئیس دستگاه امنیتی لهستان: تحولات روسیه را رصد می‌کنیم

«یاک سیویرا» رئیس دستگاه امنیتی لهستان بعدازظهر شنبه به وقت تهران در توییتی نوشت: «نیروهای مسلح لهستان از فوریه ۲۰۲۲ در آمادگی دائم هستند و سطح آن در واکنش به رویدادهای اخیر در روسیه تغییر نکرده است.»

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306288

مهمترین اخبار ایران و جهان: