نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 08:47

بهره‌برداری از طولانی‌ترین دیوارنگاره کشور در منطقه کم‌برخوردار حصه

تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی آشتیانی، بازیکده کودک و نوجوان حصه و آسفالت و زیباسازی محله حصه از طرح‌هایی است که با یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در هفدهمین آیین به احترام مردم اصفهان چند طرح عمران شهری در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان به بهره‌برداری رسید.

طولانی‌ترین دیوارنگاره کشور با ۲۳ هزار متر پلاستر و بیش از ۱۱ هزار متر دیوارنگاره از جمله طرح‌هایی است که با ۳.۷ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد. این دیوارنگاره با هدف زیباسازی و ترمیم نازیبایی‌های بصری محله حصه اجرا شده است.

تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی آشتیانی، بازیکده کودک و نوجوان حصه و آسفالت و زیباسازی محله حصه از دیگر طرح‌هایی است که با یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی‌آشتیانی به طول ۵۳۰ متر و عرض ۱۱ متر یکی از مهم ترین پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۴ به شمار می‌رود. برای اجرای این طرح با  ۱۵ هزار مترمربع خاکبرداری، ۴۲۰ تن حجم بتن‌ریزی و ۸۴۰ تن آرماتوربندی ۱۲۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده است. ساخت این تقاطع غیر همسطح نقش مهمی در کاهش ترافیک ورودی شهر اصفهان دارد.

با تلاش و پیگیری سازمان عمران و مدیریت منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی‌آشتیانی زودتر از موعد به بهره برداری رسید.

از دیگر طرح‌هایی که در محله کم برخوردار حصه افتتاح شد بازیکده کودک و نوجوان این محله بود که در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان احداث شده است. این بازیکده دارای آلاچیق، زمین بازی ترافیکی، زمین ورزشی و بازی‌های هیجانی و خلاق است و می‌تواند اوقات مفرح و بانشاطی را برای کودکان و نوجوانان این محله فراهم کند.

منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان محلاتی از جمله جلوان، زینبیه، حصه، عمان سامانی و ارزنان را در خود جای داده است، این منطقه در دهه‌های اخیر به عنوان یکی از مناطق کمتر برخوردار شهر اصفهان شناخته شده است. منطقه ای که در سالیان گذشته با برخورداری از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۳۱۲ هکتار بیشترین میزان بافت فرسوده را داراست  به دلیل معضل حاشیه نشینی تا حد زیادی از کانون توجه متولیان شهری دور بوده است.

پایان پیام/۳۸۱۳

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1343288

مهمترین اخبار ایران و جهان: