نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 13:29

رام‌الله: آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل موضعی قاطع اتخاذ کند

به دنبال گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره قصد رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری، تشکیلات خودگردان فلسطین از واشنگتن خواست که در واکنش به این تصمیم، موضع قاطعی اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، شامگاه دوشنبه، از آمریکا خواست که برای جلوگیری از شهرک‌‌سازی‌های رژیم صهیونیستی موضعی قاطع اتخاذ کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بر خلاف قوانین بین‌المللی ۴۰۰۰ واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری احداث کند.

سه مقام آمریکایی و صهیونیست، دوشنبه‌شب، به پایگاه خبری «آکسیوس» خبر دادند تل‌آویو به دولت آمریکا اعلام کرده که قصد دارد طی ماه جاری، طرح ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی را اعلام کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در واکنش به این خبر اعلام کرد که این گام « یک جنایت، نقض فاحش حقوق‌بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی، اصرار اسرائیل به الحاق کرانه باختری اشغالی به صورت رسمی است.»

رام‌الله همچنین اشاره کرد که با نگرانی گزارش خطرناک رسانه‌های صهیونیستی درباره قصد تل‌آویو برای ساخت واحدهای مسکونی جدید و اعلام آن به آمریکا را دنبال می‌‌کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در ادامه افزود که این اقدام «آزمونی جدی برای دولت آمریکا و موضع این کشور در قبال راهکار دودولتی است.»

اگرچه بخش عمده‌ای از جامعه جهانی شهرک‌ سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی می‌دانند، اما تاکنون اقدام عملی ملموسی را علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده‌اند.

در توافق اسلو، کرانه باختری فلسطین به سه منطقه تقسیم شده که منطقه «الف» تحت کنترل کامل فلسطینیان قرار دارد، منطقه «ب» تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی و اداری فلسطینیان بوده و منطقه «ج» تحت کنترل مدنی، اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی قرار دارد و ۶۰ درصد خاک کرانه باختری را شامل می‌شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282744

مهمترین اخبار ایران و جهان: