نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 09:42

رژیم صهیونیستی قصد دارد علیه اردن اعلان جنگ کند

بزرگترین حزب معارض اردن، نقشه رژیم صهیونیستی برای تقسیم بندی مکانی مسجدالاقصی را اعلان جنگ علیه اردن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، حزب «جبهه العمل الاسلامی» اردن که بزرگترین حزب معارض این کشور به شمار می رود با صدور بیانیه ای نسبت به نقشه رژیم صهیونیستی برای تقسیم بندی مکانی مسجدالاقصی هشدار داد.

در بیانیه این حزب آمده است: تقسیم بندی مکانی مسجدالاقصی که از سوی پارلمان رژیم صهیونیستی بررسی می شود چیزی جز اعلان جنگ به اردن و تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور بر مقدسات قدس اشغالی نیست.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: دولت اردن به وظایف خود از طریق اقدامات مؤثر برای مبارزه با پیش نویس طرح تقسیم بندی مکانی و یهودی سازی مسجدالاقصی عمل کند.

بر اساس این بیانیه، پیش نویس قانونی که در پارلمان رژیم صهیونیستی مبنی بر تقسیم بندی مکانی مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان در حال بررسی است، بسیار خطرناک بوده و باید نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

حزب جبهه العمل اردن تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد از این طریق بازتعریفی از مسجدالاقصی ارائه داده و مسلمانان را از ۷۰ درصد از صحن های این مسجد محروم کند.

بر اساس پیشنهادات مطرح شده این میزان از مساحت صحن های مسجدالاقصی به یهودیان اختصاص داده می شود.

به تازگی نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط «پژوهشکده واشنگتن» با همکاری یک شرکت منطقه‌ای، نشان داده است، که با وجود امضای توافقنامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی، اکثریت مردم این کشور همچنان از صهیونیست‌ها متنفر هستند.

بر اساس این گزارش، نتایج نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از اردنی‌ها با عقد قراردادهای تجاری و بازرگانی با رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

گروه‌های سنی مختلف از مردم اردن در این نظرسنجی که ماه‌های مارس و آوریل انجام شد، شرکت کردند. آنها تاکید کردند که حتی اگر رابطه اقتصادی با رژیم صهیونیستی، اقتصاد اردن را تقویت کند، مردم این کشور با عقد قراردادهای تجاری با تل‌آویو مخالف هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281800

مهمترین اخبار ایران و جهان: