نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 23:30

ساخت ۷۰هزار مسکن برای محرومین کردستانی

سنندج - استاندار کردستان از ساخت ۷۰هزار مسکن برای محرومین کردستانی در قالب تفاهم نامه بین دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا پنج شنبه شب به ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن برای محرومین در قالب این تفاهم نامه بین دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: توجه به آبرسانی به روستاها، راه روستایی، فضاهای آموزشی و ورزشی از جمله این مصوبات بوده است.

ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان هم به انجام سند و مطالعه تخصصی در بیش از ۸۰۰ روستای استان که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، اشاره کرد.

وی افزود: در این روستاها در بخش گردشگری، اشتغالزایی و صنایع دستی و رفع محرومیت طرح‌های مطالعاتی انجام شده که باید با کمک دستگاه‌های اجرایی این مطالعات عینی و عملیاتی شوند.

در نشست یاد شده که با حضور فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، تفاهم نامه‌ی محرومیت زدایی برای بخش‌های مختلف استان کردستان به امضا رسید.

اجرای عملیات ساخت واحدهای مسکونی، تکمیل ۲۲۰ واحد نیمه تمام، اجرای عملیات حدود ۲۰۳۲ کیلومتر احداث راه جدید و حدود ۶۰۰ کیلومتر مرمت و بازسازی در یک قرارداد ۴ ساله، اجرای عملیات حدود ۵۰۰ هزار هکتار آبخیز داری، ساخت و تجهیز ۱۵ ایستگاه پمپاژ با هدف توسعه اراضی کشاورزی به میزان ۲۸ هزار هکتار، ایجاد اشتغال در زنجیره ارزش ۴ رسته اصلی گردشگری، صنایع دستی، دست بافته‌ها و باغداری و ساخت ۸ مدرسه به صورت مشارکتی از جمله مفاد این قرارداد بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1318588

مهمترین اخبار ایران و جهان: