نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 23:41

آماده باش نیروهای آتش نشانی در جشن غدیر

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص اقدامات آتش نشانان در مهمانی 10 کیلومتری غدیر توضیحاتی ارائه کرد.

قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت:  ۱۳۷ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل بودند، ۱۲۰دستگاه خودرو سبک، سنگین و موتور در ۸۵ نقطه از شهر از ساعت ۱۵ در حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی مستقر کردیم.

محمدی افزود: ۲۵۰نفر آتش‌نشان که با احتساب مدیران ارشدی که همه در محل قرار گرفته اند به ۳۰۰نفر نیز می‌رسد در محل حضور دارند.
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهرانت ادامه داد: ایستگاه‌هایی که مسیر را پوشش می‌دهند به صورت ویژه در آماده‌باش هستند و هر۲۰۰متر ما یک گروه ۲نفره پیاده با تجهیزات گذاشته‌ایم که خدای ناگرده اگر اتفاقی افتاد نیروی پیاده، زودتر ازخودرو و موتور برسد و اوضاع را مدیریت کند.
وی ادامه داد: ۳دستگاه خودرو بزرگ نورافشان در ۳نقطه شامل میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب و میدان آزادی هستند. ۳دستگاه خودرو توربوفن که ماشین‌هایی هستند که فن‌های بسیار بزرگ را حمل می‌کنند نیز در محل‌ها مستقر هستند. این خودروها فشار هوا و آب را به صورت مه‌پاش و خیلی ریز در محیز تولید می‌کنند تا هوای لطیفی ایجاد بشود و در ساعتهایی که هوا گرم است بسیار کمک‌کنده است.
وی افزود: ما این تجربه در مرزهای و زمان پیاده‌روی اربعین داشتیم که مردم از آن فوق‌العاده استقبال می‌کردند.
وی گفت: روزهای قبل از برنامه کارشناسان ما مسیر را به صورت پیاده طی کردند و مشکلات و وضعیت‌هایی که احتمال می‌دادیم آسیب‌زا باشند را به صورت تصویری و مکتوب به شهرداری‌های مرتبط اطلاع دادند.
وی گفت: نیروهای داوطلب ما هم مثل نیروهای فرهنگی آموزشی برای کودکان و..‌ فعال هستند. تمام تلاش ما این است که سهم کوچکی در بزرگزاری بهینه این مراسم داشته باشیم.
وی در پایان گفت: تغییر مسیر مراسم از خیابان ولیعصر به مسیر امام حسین(ع) تا آزادی حرکت بسیار خوبی بود چون بسیاری از شهروندان با این مسیر و فرعی‌های آن آشناتر هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340988

مهمترین اخبار ایران و جهان: