نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:01

تامین بیش از ۱۷ هزار سمعک برای مددجویان بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تامین بیش از ۱۷ هزار سمعک برای مددجویان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک با پیگیری سازمان بهزیستی و همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در بین متقاضیان سراسر کشور در سال گذشته با هدف پاسخ به نیازهای افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: به دلایلی از جمله نبودن تولید داخل و وابسته بودن به ارز ترجیحی، سازمان بهزیستی با چالش‌هایی در خصوص تأمین به موقع سمعک برای توان خواهان گروه هدف و کمبود شدید در بازار مواجه شده بود.

وی با اشاره به اینکه سمعک یک وسیله کمکی ضروری برای افراد با اختلال شنوایی است افزود: عدم وجود چنین وسیله‌ای می‌تواند برای این افراد مشکلاتی همچون عدم ارتباط و مشارکت اجتماعی، افت تحصیلی افراد ناشنوا و کم شنوا به ویژه دانش آموزان ایجاد کند.

سازمان بهزیستی به دلیل عدم تولید داخلی و وابسته بودن به ارز ترجیحی با چالش‌هایی در خصوص تأمین به موقع سمعک مواجه است

عباسی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های مکرر از نهادهای مرتبط و با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در جهت تولید داخلی این وسیله ضروری و حساس، مکاتبات لازم با اداره کل تجهیزات پزشکی صورت گرفت که منجر به اقداماتی از قبیل اختصاص یافتن بخش عمده‌ای از سمعک‌های موجود و صدور حواله برای استان‌های سراسر کشور شد. این اقدام اثر بخش منجر به تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک شده است که بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی این افراد را تأمین کرده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در پایان اظهار امیدواری کرد: با شناخت اهمیت موضوع از سوی نهادهای اثرگذار حوزه سلامت، نیاز افراد ناشنوا و کم شنوا در مسیر تلفیق اجتماعی و توانمندسازی این افراد و مطالبات به حق مددجویان تأمین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280344

مهمترین اخبار ایران و جهان: