نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:03

وزیر کار: 400 هزار واحد مسکونی ویژه جامعه کارگری احداث می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه میان معاونت تعاون وزارت کار با سازمان ملی زمین و مسکن مقرر شده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال با تشکیل تعاونی‌هایی در سراسر کشور برای کارگران طراحی و اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید صولت مرتضوی صبح امروز در سفر به شهرستان بروجن و بازدید از پروژه ۴۰ واحدی تعاونی مسکن کارگران شهرستان بروجن گفت: یکی از برنامه‌های مهم توسعه‌ای دولت احداث مسکن است و هدف‌گذاری‌ها در این حوزه بر مبنای امکانات و توانمندی‌های کشور صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه تولید مسکن سال‌ها مغفول ماند و با یک وقفه روبرو شد، افزود: در دولت سیزدهم چه در تأمین زمین و چه در پرداخت تسهیلات گشایش‌های خوبی شده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت تعاون وزارت کار با سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و اظهار داشت: مقرر شده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال با تشکیل تعاونی‌هایی در سراسر کشور برای کارگران طراحی و اجرا شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه بسترها فراهم و عملیات اجرایی در چند استان آغاز شده است، ادامه داد: مدیریت و ساماندهی تعاونی‌ها با ماست، تامین زمین با وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پروژه مسکن تعاونی کارگران در شهرستان بروجن توضیح داد: این پروژه با همت خیرین کلید خورده و پیشرفت خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: این پروژه مشکل تسهیلات داشت که با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون حل شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301900

مهمترین اخبار ایران و جهان: