نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:33

احیای 13 واحد مهم در زنجان در حال اجرا است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عملیات احیا و بازگشت به تولید 13 واحد مهم تعطیل در استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی منفرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شناسایی 13 واحد مهم تعطیل که طی سال‌های اخیر بنا به دلایلی از قبیل مشکلات مالی، مشکل بازار فروش، عدم اراده سرمایه‌گذاران و.... از تولید بازمانده‌اند، هم اکنون عملیات آغاز به کار مجدد این واحدها در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: بلکا شرق، چرم مصنوعی، فولاد آلیاژی اشراق، ذوب فلزات ابهر و دوک نخ از جمله واحدهای قابل احیا هستند که امیدواریم در آینده نزدیک شامل راه‌اندازی مجدد این واحدها در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه فرایند احیای واحدهای راکد نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی و همراهی بخش خصوصی است، ادامه داد: از همه دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی انتظار می‌رود در راستای برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم و نقشه راه توسعه صنعتی و معدنی استان که مورد تاکید استاندار نیز است از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی استفاده شود.

گلشنی ادامه داد: پیگیری رفع مشکلات قضایی سرمایه‌گذاران، تامین تسهیلات و جذب سرمایه‌گذار جدید برای تملک واحد راکد، از راهکارهایی است که برای احیای واحدهای صنعتی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: احیای واحدهای راکد صنعتی استان در زمره اقدامات ارتقای بهره‌وری استان بوده که در کنار سرمایه‌گذاری‌های قابل اجرا، تامین‌کننده سرمایه‌گذاری مورد نیاز استان برای تحقق رشد ارزش‌افزوده بخش صنعتی مورد هدف است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301800

مهمترین اخبار ایران و جهان: