نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 23:04

تسریع در ساخت بیش از ۵۶۰۰ واحد صهیونیست‌نشین

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در تلاش است با تغییر روند آغاز اجرای ساخت شهرک‌های صهیونیستی نسبت به ساخت ۵۶۰۰ واحد در منطقه عیلی واقع در کرانه باختری اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی قصد دارد با طرح تسریع ساخت شهرک‌های صهیونیستی، ۵۶۰۰ واحد صهیونیست‌نشین را در منطقه عیلی بنا کند.

این اقدام در راستای طرحی است که کابینه رژیم صهیونیستی هفته گذشته تصویب کرد. به موجب این طرح، روند صدور جواز ساخت شهرک‌های صهیونیستی از سوی کابینه رژیم صهیونیستی تسریع می‌شود و موافقت با ساخت این شهرک‌ها به بتسئیل اسموتریچ، وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی محول می‌شود.

در همین راستا رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند در پی اعلام ساخت ۱۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک صهیونیستی عیلی از سوی نتانیاهو، که در واکنش به عملیات مقاومتی عیلی از سوی وی صورت گرفت، قرار است فردا دوشنبه شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی جلسه‌ای را برای بررسی ساخت این ۱۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین برگزار کند که با احتساب آن مجموع واحدهای صهیونیست‌نشین که ساخت شان تصویب شده به ۵۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که این اقدامات رژیم صهیونیستی و تسریع در روند اعطای جواز ساخت شهرک‌های صهیونیستی از سوی کابینه این رژیم که پیش از این چند ماه به طول می‌انجامید، با برخی مخالفت‌ها در محافل صهیونیستی نیز مواجه شده است.

محافل صهیونیستی مخالف این طرح، توسعه شهرک صهیونیستی عیلی در عمق کرانه باختری و طرح افزایش جمعیت صهیونیست‌ها در این منطقه را واکنشی خطرناک به اوضاع متشنج فلسطین توصیف کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309188