نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:21

جان ۱۰۹ بیمار در تربت حیدریه با پیوند اعضا نجات داده شده است

تربت حیدریه ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تا کنون در مجموعۀ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه جان ۱۰۹ بیمار با پیوند اعضا نجات داده شده است.

محسن تدین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان این‌که سالانه حدود ۱۸ هزار نفر نیازمند پیوند اعضا هستند و با هر پیوند، جان یک انسان نجات می‌یابد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۶۳ بیمار دیالیزی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه دیالیز می‌شوند و ۷۳ نفر نیز در صف پیوند کلیه هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که وظیفۀ ما آگاه‌سازی جمعی و ترغیب جامعه به اهدا عضو و این نجات خدا پسند است، افزود: یکی از اولویت‌ها و هدف ما در سال پیش رو فرهنگ سازی پیوند اعضا، تقدیر مناسب از خانواده‌های اهدا کنندۀ عضو و در نتیجه افزایش پیوند و رساندن شاخص PMP دانشگاه به عدد ۱۴ است و این مهم درگیر شدن و همیاری همۀ اداره‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبد.

وی بیان کرد: خانواده‌های اهدا کنندگان عضو کار بزرگی انجام داده‌اند و این کار با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و به کمک ایثار ایشان، خانواده‌های زیادی به زندگی عادی برگشته‌اند و از این بزرگواران کمال تشکر و قدردانی را داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312700

مهمترین اخبار ایران و جهان: