نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 20:54

درب‌های جدید در نقطه صفر مرزی مهران ایجاد می شود

ایلام- استاندار ایلام گفت: درب‌های جدید در نقطه صفر مرزی مهران با هدف تسهیل در تردد زوار ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا عصر روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: خدمت رسانی به زائران اباعبدالله (ع) یک افتخار بزرگ است و با ورود همه مدیران استان به عنوان مدیران معین شهرستان‌های زائرپذیر، خادمی زوار به عنوان یک افتخار بزرگ نصیب همه مدیران استان می‌شود.

وی با تاکید بر اعلام آمادگی همه فرمانداران برای آماده‌سازی مکان‌ها و سایت‌های اسکان زوار در اربعین افزود: متناظر ستاد اربعین استان، ستاد اربعین در ۱۲ شهرستان استان تشکیل می‌شود.

وی بر لزوم جانمایی و تعیین مکان‌هایی مشخص برای ایجاد مواکب و محل استقرار دستگاه‌های خدمات رسان در اربعین تاکید و بیان داشت: ساماندهی مواکب و دستگاه‌های خدمات‌رسان در مهران در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: امسال با استفاده از تجربیات سال گذشته برای اربعین پیش رو خلع‌ها و کمبودها را برطرف کنیم تا شاهد سفری ایمن، راحت با ارایه بیشترین خدمات به زوار باشیم.

بهرام‌نیا با اشاره مسیر پدافندی اربعین در مهران تاکید کرد: با توجه به مدت زمان کم تا برگزاری کنگره بزرگ اربعین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عملیات این مسیر را در اسرع وقت آغاز کنند.

وی با اشاره به ضرورت واگذاری تمامی مدارس با تصمیم ستاد اربعین استان، بیان داشت: همه مدارس استان باید با تصمیم ستاد اربعین استان با ساماندهی دقیق برای استفاده و اسکان زوار عتبات عالیات قرار گیرد.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به بازدید اخیر از پایانه مرزی و تماس تلفنی با عمید عاطف، مدیر پایانه مرزی زرباطیه گفت: توافقات لازم برای افزایش درب‌های ورود و خروج برای تسهیل در تردد زوار اخذ شد و به زودی درب‌های جدید در نقطه صفر مرزی ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام همچنین با قدردانی از نقش جامعه روحانیت در برگزاری باشکوه اربعین ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته ۵۰۰ نفر از جامعه روحانیون سراسر کشور در مرز مهران به زائران خدمات رسانی کردند و با همراهی آنان نماز جماعت سه وعده برپا و نمایش معنوی و توزیع پوسترهای مرتبط با اربعین و عاشورا در راستای معرفت افزایی و تبیین نهضت عاشورا به خوبی انجام شد.

وی با قدردانی از اهتمام رسانه‌های استان در اربعین ۱۴۰۱، اضافه کرد: رسانه‌ها شکوه کنگره اربعین ۱۴۰۱ را به خوبی تصویر کشیدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285600

مهمترین اخبار ایران و جهان: