نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 13:45

موانع بر سر راه حوزه صنایع‌دستی در استان سمنان رفع شود

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ضمن اشاره به اولویت‌های این اداره کل در زمینه توسعه صنایع تبدیلی، گفت: اعطای تسهیلات و رفع موانع در حوزه صنایع‌دستی در اولویت است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کرم زاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی میراث فرهنگی سمنان بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای صنایع‌دستی استان، رفع موانع در زمینه حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی با حمایت دولت و بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش اعتبارات در حوزه صنایع‌دستی، این هنر را به جایگاه اصلی خود می‌رساند، گفت: توانمندسازی و آموزش در صنایع‌دستی اشتغال‌زایی و افزایش تولیدات را در پی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه یکی از اهداف این اداره کل صادرات صنایع‌دستی از گمرک استان است، تاکید کرد: برای افزایش نوآوری و خلاقیت، سطح کیفیت تولیدات صنایع‌دستی، بازاریابی و فروش، دوره‌های آموزشی برگزارشده است.

کرم زاده از برگزاری مراسم تقدیر از فعالان صنایع دستی استان سمنان با سخنرانی استاندار و جمعی از مسئولان در سمنان خبر داد و گفت: از استادان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تجلیل شدند.

وی افزود: در این مراسم پیرامون ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی، زمینه‌سازی برای حضور هنرمندان استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی و معرفی هنر دست هنرمندان و… تبادل نظر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286944

مهمترین اخبار ایران و جهان: