نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 23:40

دیپلمات روس: آمریکا جنگ اوکراین را به سوی تراژدی بزرگتر پیش می‌برد

سفیر روسیه در واشنگتن با انتقاد از بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین گفت که آمریکا در حال تعمیق درگیری خود در بحران اوکراین بوده و اوضاع را به سوی تراژدی بزرگتر پیش می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن گفت که آمریکا در حال تعمیق درگیری خود در بحران اوکراین بوده و اوضاع را به سوی تراژدی بزرگتر پیش‌ می‌برد.

آنتونوف این سخنان را در واکنش به تصمیم آمریکا برای کمک تسلیحاتی 325 میلیون دلاری دیگر به اوکراین مطرح کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از کمک نظامی جدید این کشور به اوکراین خبر داد و بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، کمک نظامی جدید آمریکا بالغ بر 325 میلیون دلار خواهد بود. 

بر اساس گفته این دیپلمات روس، آمریکا صرف نظر از پیامدها، همچنان به تحمیل کردن شکستی راهبردی به روسیه پایبند است و آمریکا از نیروهای اوکراینی خواستار نتیجه بوده و صرف نظر از هزینه‌ها، از آنها می‌خواهد تا به مواضع روسیه حمله کنند.

با توجه به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین، مجموع کمک‌های این کشور به کی‌یف در جریان جنگ اکراین به 40.7 میلیارد دلار رسیده است.

در بحبوحه انتشار اخباری در خصوص تشدید حملات اوکراین علیه مواضع روسیه و شکست‌های پی در پی کی‌یف در میدان نبرد، شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از تحلیل‌های اطلاعاتی گزارش کرد که ارتش اوکراین ظرف چند روز گذشته، 16 خودروی زرهی که آمریکا در اختیار این کشور قرار داده بود را از دست داده است.

دولت ولودیمیر زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، گزارش‌های روزانه رسانه‌ها حکایت از پیروزی مسکو در قبال کی‌یف دارد.

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286044

مهمترین اخبار ایران و جهان: