نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 22:16

هم افزایی در عرصه تولید نقش بسزایی در رشد تولید و تقویت اقتصادی دارد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: هم افزایی در عرصه تولید می‌تواند در کنار امنیت نقش بسزایی در رشد تولید و تقویت اقتصادی استان داشته باشد و افزایش شاخص‌های اقتصادی نیز بسترساز امنیت خواهد شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، معاون سیاسی، امنیتی و نظارتی استانداری مرکزی در جریان سفر به دو شهرستان ساوه و زرندیه و کلنگ زنی احداث ساختمان دفتر اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی را در حوزه اقتصادی در استان انجام داده است، گفت: استان مرکزی قلب ایران است و ساوه و زرندیه بعنوان دو شهرستان صنعتی از ستون‌های استوار استان محسوب می‌شوند.

بهنام نظری افزود: هم افزایی در عرصه تولید می‌تواند در کنار امنیت نقش بسزایی در رشد تولید و تقویت اقتصادی استان داشته باشد و افزایش شاخص‌های اقتصادی نیز بسترساز امنیت خواهد شد.

حسن میرزاخانی گفت: ایجاد ساختمان اتاق بازرگانی اراک در شهرستان ساوه می‌تواند در انجام امور صاحبان صنایع مفید واقع شود و ثمرات خوبی برای منطقه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ساوه از افتخارات بخش صنایع در استان مرکزی محصوب می‌شود؛ افزود: شهرستان ساوه قطب صنایع غیر نفتی کشور است و با تعدد کارخانجات و شرکت‌های بزرگ نقش قابل توجهی در ارزآوری برای کشور و همچنین تامین نیازهای داخل دارد.

این مقام مسئول رفع موانع و مشکلات صنایع را از مهمترین دستورالعمل‌های دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: برای اعتلای تولید داخلی و افزایش آن نیاز به همدلی بین بخش‌های خصوصی و دولتی است و دولت سیزدهم در راستای عمل به شعار سال تلاش می‌کند مشکلات را احصا و رفع کند.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: ما در استان مرکزی در حوزه تجارت خارجی و صادرات محصولات تا حدودی ضعف داریم اما با توجه به پتانسیل بالای صنعتی و صنایع مهم مستقر در استان میتوانیم حوزه تجارت خارجی را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت وجود دفتر وزارت امور خارجه در ساوه گفت: این دفتر در اغلب استان‌های کشور برای رفع موانع صادرات و تجارت خارجی مستقر است و میتواند گام بلندی برای رفع مشکلات تجاری و صادراتی استان به کشورهای دیگر باشد.

به گفته وی استان مرکزی در بحث رفع موانع تولید با اجرایی شدن بیش از 80 درصد از مصوبات در رتبه دوم کشور جای گرفته است.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن اراک نیز در حاشیه این کلنگ زنی از آمادگی اتاق بازرگانی برای شناسایی مشکلات و انتقال آن به بخش‌های دولتی خبر داد و گفت: بخش خصوصی آمادگی دارد همه ظرفیت خود را برای بحث مانع زدایی از حوزه تولید به کار گیرد و صنایع خود را در کنار دولت می‌دانند.

ناصربیکی افزود: شورای گفت و گوی استان مرکزی در سال 1400 رتبه دوم کشور را کسب کرد که نشان از پویایی جلسات و خروجی مثبت آن دارد و استقرار دفاتر جدید در ساوه و زرندیه نیز میتواند در رشد این عنوان موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات اتاق بازرگانی در ساوه در حوزه تامین سرمایه در گردش و اعطای تسهیلات و رفع موانع تولیدی بحث و تبادل نظر می شود تا با انعکاس به بخش دولتی برای متقاضیان کارسازی شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نیز با بیان اینکه افتتاح دفتر اتاق بازرگانی اراک در ساوه موجب رفع بسیاری از موانع و مشکلات می شود گفت: ساوه بعوان قطب صنعت استان و کشور باید بهره کافی از زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف را داشته باشد که این عمل گام مهمی در تامین زیرساخت‌ها به شمار میرود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی افزود: تامین برخی زیرساخت‌ها نظیر آب و برق و حوزه درمان باعث میشود تا توسعه روز افزون ساوه که نرخ بیکاری منفی نیز دارد را شاهد باشیم که در توسعه منطقه اثر مثبت خواهد داشت.

وی گفت: ساوه و زرندیه در کنار صنعت در بخش کشاورزی نیز مستعد و پر ظرفیت هستند که حمایت بخش خصوصی در کنار دولت میتواند در رشد آن اثرگذار باشد.

گفتنی است در پایان این برنامه  عملیات اجرایی احداث ساختمان دفتر اتاق بازرگانی اراک مستقر در ساوه آغاز شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285900

مهمترین اخبار ایران و جهان: