نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 21:48

امسال ۳۰ حلقه چاه آب در استان یزد حفر شد/شناسایی انشعابات پرمصرف

یزد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از حفر ۳۰ حلقه چاه آب طی سال جاری در استان یزد خبر داد.

جلال علمدار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تنش های آبی که استان یزد با آن دست و پنجه نرم می کند، اظهار داشت: تنش های آبی یزد در تابستان‌ها به دلیل افزایش مصرف آب و چندان می شود و این مشکل در روستاها چشمگیرتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از روستاهای استان یزد با مشکلات آبی مواجه شده اند، افزود: برای کاهش تنش آبی در این مناطق، طرح هایی در سطح استان به اجرا درآمده اما برای عبور از این بحران نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم.

علمدار با اشاره به اینکه تنش های آبی در روستاهایی ییلاقی استان بیشتر است، عنوان کرد: مردم اواخر هفته به روستاهایی ییلاقی سفر می کنند و این امر مصرف آب را در این روستاها چند برابر می کند و در نهایت سبب ایجاد مشکل و قطعی آب روستاها می شود.

وی، یکی از اقدامات انجام شده برای کاهش معضل بی آبی را حفر چاه اعلام کرد و گفت: اسال بالغ بر ۳۰ حلقه چاه آبی در سراسر استان حفر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با تاکید بر اینکه منابع آبی قابل برداشت، جوابگوی جمعیت استان نیست، افزود: با شناسایی انشعابات پرمصرف، از مصرف بی رویه آب در استان جلوگیری خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296544

مهمترین اخبار ایران و جهان: