نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:01

تولید سالانه ۴۰ میلیون گل شاخه بریده در استان اردبیل

اردبیل- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه بیش از ۴۰ میلیون گل شاخه بریده در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رحیم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک ۲۵ خرداد روز ملی گل اظهار کرد: امروزه ایجاد اشتغال، تولید بیشتر و بهینه در کنار بهره وری از منابع به ویژه آب بسیار مهم و مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: تولید گل شاخه بریده با رعایت قوانین علمی و مهندسی در ساخت گلخانه‌های مناسب کشت و مدیریت آن با روش‌های نوین توانسته به یکی از مشاغل سودآور تبدیل شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل با دارا بودن ظرفیت‌های ویژه در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای از استان‌های پیشرو در این صنعت است.

یوسفی افزود: از ۹۵ هکتار سطوح گلخانه‌ای بهره برداری شده استان ۱۵ واحد به مساحت ۵.۵ هکتار و با اشتغالزایی افزون بر ۳۰۰ نفر زیر کشت انواع گل‌های شاخه بریده به ویژه واریته های تجاری گل رز قرار گرفته است.

وی یکی از عوامل اصلی تعیین کیفیت گل‌های شاخه بریده را دما اعلام کرد و گفت: مناطق تولید گل در استان اردبیل با دارا بودن متوسط دمای شبانه حدود ۱۶ درجه سانتیگراد و دمای روزانه ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، خلخال و نمین مکان‌های مستعد برای پرورش گل هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: کوهستانی بودن و وجود اختلاف ارتفاع از سطح دریا و اختلاف درجه حرارت شب و روز این استان را به یکی از قطب‌های تولید کننده گل رز شاخه بریده با کیفیت تبدیل کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284544

مهمترین اخبار ایران و جهان: