نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 16:43

کمبود اعتبار مانع بازسازی ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده در کهگیلویه و بویراحمد شد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: کمبود اعتبار مانع بازسازی ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده در شهرستان‌های مختلف این استان در کمترین زمان ممکن است.

شیرمحمد راستا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 670 هکتار بافت فرسوده در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بارسازی و یا مقاوم سازی بوده که به دلیل کمبود اعتبار و عدم تخصیص به موقع اعتبارات، امکان اجرای پروژه‌های تعریف شده و یا در دستور کار وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه واقعیت امر به دلیل محدودیت منابع اعتباری روند اجرای پروژه‌ها برای خود ما رضایت بخش نیست، عنوان کرد: در دولت سیزدهم نسبت به رفع مشکلات بویژه در استان‌های کمتر برخوردار نگاه ویژه‌ای وجود دارد که البته به دلیل عمق و انباشت محرومیت‌ها امکان رفع در یک بازه زمانی کوتاه وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مهمترین مانع بازسازی بافت فرسوده استان در سال گذشته را کمبود اعتبار عنوان کرد و افزود:  افزون بر 95 میلیارد تومان مجموع قراردادها بوده که تاکنون 40 میلیارد تومان به این پروژه‌ها پرداختی داشته‌ایم.

راستا با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل کمبود منابع روند اجرایی برخی پروژه‌ها کند شد، بیان کرد: به متقاضیان بازسازی در محدوده بافت فرسوده 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که از این میزان 150 میلیون تومان بعد از پایان دوره ساخت باید یکجا پرداخت شده و سودی هم ندارد.

وی ادامه داد: تخفیف 50 درصدی هزینه پروانه ساخت و احداث یک طبقه تشویقی برای ساخت در محلات بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که 780 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در یاسوج و 300 هکتار در گچساران، دهدشت و سمغان شناسایی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1285200

مهمترین اخبار ایران و جهان: