نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 11:56

بهره برداری از 72 واحد مسکن ملی در قروه

با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ۷۲ واحد مسکن ملی در قالب ۲۴ بلوک در قروه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی  و شهرستانی ۷۲ واحد مسکن ملی در قالب ۲۴ بلوک در قروه افتتاح شد.

سعید رسولی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در افتتاحیه  ۷۲ واحد مسکن ملی در قروه، اظهار کرد: بنیاد مسکن در چهار محور نهضت ملی شامل مسکن روستایی با ۴هزار واحد، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار در قروه، دهگلان، کامیاران و بیجار در مجموع ۳ هزار و ۴۰۵ واحد را تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه ۷۲ واحدی اولین واحد نهضت ملی، در حال ساخت است که در استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تسهیلات هر واحد مسکن ۳ میلیارد ریال است که در قالب گروه‌های ساخت ۳ نفره با اعتبار  ۴۷۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ۷ هزار و ۹۲۰ مترمربع احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان  از قروه به عنوان شهرستان پیشران و موفق در اجرای طرح نهضت ملی نام برد و خاطرنشان کرد: مسئولان بصورت جهادی و با کار مضاعف در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های این طرح تلاش می‌کنند که قابل تقدیر است.

رسولی اضافه کرد: همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان در تامین و واگذاری انشعاب‌ها و زیرساخت قابل تقدیر بوده و کوچکترین مشکلی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه در فاز نخست اجرای طرح مسکن ملی در مجموع ۷۸۴ واحد برای متقاضیان احداث می‌شود، عنوان کرد: متقاضیان از سال ۹۹ واریز وجه داشته و خوشبختانه با تامین به موقع زمین عملیات اجرایی ۷۱۲ واحد از مجموع ۷۸۴ واحد در این شهرستان آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: تامین و واگذاری زمین، نقشه‌برداری طراحی، پیگیری کمیسیون ماده ۵ و تحویل قطعات بر اساس قرعه‌کشی، معرفی به شهرداری و اخذ پروانه ساخت و معرفی به بانک و نظارت بر اجرای طرح از اقدامات بنیاد مسکن در اجرا و عملیاتی شدن طرح مسکن ملی در سطح استان است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290200

مهمترین اخبار ایران و جهان: